رشد 58 درصدي ترانزيت کالا از گمرک منطقه ويژه اقتصادي شيراز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13284
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
سرپرست گمرک منطقه ويژه اقتصادي شيراز از رشد 58 درصدي وزني ترانزيت کالا از گمرک منطقه ويژه اقتصادي شيراز خبر داد.

عيوب زارعي در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) اظهار داشت: آمار گمرک منطقه ويژه اقتصادي شيراز در سال 89 در واردات کالاهاي خارجي به استناد پروانه ترانزيت خارجي از نظر ارزش ريالي 338 ميليارد و 628 ميليون و 573 هزار و 488 و از نظر وزني بالغ بر 8 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشي 36 درصد و از نظر وزني 58 درصد افزايش داشته است.

او درآمد وصولي گمرکي منطقه ويژه اقتصادي شيراز را در دو ماهه گذشته بالغ بر 238 ميليون و 276 هزار و 823 ريال اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل 510 درصد رشد داشته است.عمده ترين کالاهاي وارداتي شامل کولر گازي اسپيليت، برنج خوراکي، نمايشگر خياباني LED، MDF، مت فايبر گلا از کشورهاي چين و امارات متحده عربي ترانزيت شد.

عيوب زارعي با تاکيد بر اينکه گمرک ايران به عنوان مرزبان اقتصادي و مجري سياست هاي بازرگاني دولت، تصريح کرد: با به توجه نقش کنترل مرزهاي اقتصادي در بهينه سازي و روشهاي انجام کار از سالها قبل گمرک اقدام به اجراي نظام مکانيزه اسيکودا کرده است. اين سيستم تمام رويه هاي مختلف گمرک اعم از صادرات و واردات و خروج موقت و غيره را مکانيزه مي کند.

او با اشاره به مزاياي اين سيستم گفت: تقليد تشريفات و افزايش سرعت عمليات ترخيص کالا، دسترسي آسان به داده هاي آماري مربوط به تجارت خارجي کشور، امکان گزارشهاي مقايسه اي و تحليلي در عرصه رويه هاي گوناگون گمرکي، امکان بهره گيري از فنون و مهارتهاي مديريت ريسک در بازرسي فيزيکي کالاهاي صادراتي و وارداتي از جمله مزاياي اين سيستم يکپارچه است که دو روز قبل در منطقه ويژه اقتصادي شيراز به بهره برداري رسيد.

303

شناسه خبری: 13284

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو