منطقه ويژه اقتصادي طلا و جواهر در رودهن

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13318
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نماينده مردم شهرستانهاي دماوند و فيروزکوه از استقرار منطقه ويژه اقتصادي طلا و جواهر در رودهن خبر داد.

به گزارش بنا (bena)، شاهرخ رامين بيان کرد: بديهي است که با وقوع چنين اتفاق خجسته اي دست اندرکاران صنف طلا و جواهر کشور مي توانند با سود جستن معافيتهاي مالياتي چنين مناطقي حمايتهاي لازم در زمينه هاي مختلف را اخذ و با دغدغه کمتري به توسعه صنعت سودآور و اشتغالزاي ياد شده بپردازند.

نماينده مردم شهرستانهاي دماوند و فيروزکوه بيان کرد: بايد از همين امروز با آموزش نيروي انساني کافي علاوه بر ايجاد اشتغال و کاهش معضل بيکاري نواحي مختلف شمالشرق استان تهران و پايتخت نيازهاي اين صنعت قدرتمند را نيز تامين کرد.

او يکي از مهمترين پروژه هاي شهرستان دماوند، استان تهران و حتي کشور احداث شهر طلا و جواهر در حد فاصل شهرهاي رودهن و آبعلي دانست و اظهار داشت: در آينده اي بسيار نزديک شاهد برگزاري مراسم کلنگ زني آن خواهيم بود.

رامين از راه اندازي طرح شهر طلا و جواهر رودهن خبر داد و طرح ياد شده را سرمنشاء تحولاتي بزرگ خواند و تصريح کرد: علاوه بر شهرستان دماوند در مناطق مختلف شمال‏شرق تهران، ساير نقاط اين استان و کشور تحولات بزرگي به وقوع مي پيوندد.

او با اشاره به حجم سرمايه اي که از سوي صاحبان صنايع طلا و جواهر کشور به اين شهر گسيل خواهد شد، بيان داشت: بانک اقتصاد نوين خود را بعنوان نخستين حامي مالي اين پروژه مطرح اعلام کرده است.

رامين پيرامون ارائه آموزشهاي لازم به علاقمندان رشته هاي طلا و جواهرسازي عنوان کرد: شهر طلا و جواهر رودهن با همکاري دانشگاه آزاد تمهيداتي پيرامون ارائه آموزشهاي لازم درخصوص رشته هاي حوزه طلا و جواهر در مدارس سماء همراه با ارائه مدارک فوق ديپلم پايان دوره انديشيه و اجرايي خواهد کرد.

شهر 30 هزار نفري رودهن با مساحتي بالغ بر هزار و 400 هکتار در 30 کيلومتري شمالشرق استان تهران قرار داشته و با مناطقي نظير بومهن، دماوند و لواسانات همجوار است.303

شناسه خبری: 13318

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو