مناطق ويژه بوشهر زمينه‏اي براي توسعه ترانزيت در حوزه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13383
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
استاندار بوشهر گفت: با توجه به زيرساخت‌هايي که در مناطق ويژه اقتصادي بوشهر فراهم است ، استان بوشهر مي‌تواند به عنوان يک مرکز ترانزيت کالا به کشورهاي حوزه خليج فارس عمل کند.

به گزارش خبرگزاري بنا (bena)، «محمدحسين جهانبخش» در نشست شوراي توسعه و برنامه‌ريزي استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به مزيت‌هايي که در قوانين مناطق ويژه وجود دارد و توانمندي‌هاي استان بوشهر در حمل و نقل جاده‌اي و دريايي، استان بوشهر مي‌تواند به عنوان يک مرکز ترانزيت کالا به کشورهاي حوزه خليج فارس عمل کند.

او افزود: با توجه به قابليت‌هاي موجود در استان در بخش آبزي پروري و کشاورزي بويژه در بخش خرما، توسعه صنايع تبديلي در اين استان ضروري است.

او ادامه داد: توسعه صنايع تبديلي علاوه بر اينکه موجب حل مشکلات بخش آبزي پروري و نخليات ميشود، زمينه اشتغال پايدار را نيز فراهم مي‌کند.

«جهانبخش» تصريح کرد: در تلاش هستيم در سال جهاد اقتصادي با رفع برخي مسائل و مشکلات موجود در سر راه شهرک‌ها زمينه رونق اين شهرک‌ها را فراهم کنيم.

او با اشاره به برخي از اعتباراتي که در بانک‌ها مانده است، يادآور شد: تلاش براي جذب اين اعتبارات انجام شده و براساس برنامه زمان بندي از بانک‌ها خواسته‌ شده در اين زمينه هرچه سريع‌تر اقدام کنند.

استاندار بوشهر گفت: رويکرد ما اشتغال دو ميليون نفر است که صندوق مهر رضا در اين زمينه اثرگذار بوده است.

جهانبخش بيان داشت: در راستاي فراهم کردن بستر قانوني و زيرساخت‌هاي مورد نياز براي استقرار طرح‌هاي سرمايه گذاري در مناطق مختلف استان، علاوه بر منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس ، منطقه ويژه اقتصادي تجاري بندر بوشهر و منطقه ويزه اقتصادي تجاري و صنعتي بوشهر تصويب و اجرايي و منطقه ويژه اقتصادي شمال استان بوشهر با رويکرد نفت، گاز و پتروشمي نيز اخيراً تصويب شده است.

او خاطر نشان کرد: وضعيت مناطق چهارگانه ويژه اقتصادي استان بوشهر بدون احتساب منطقه ويزه اقتصادي انرژي بيش از 10 هزار هکتار و با احتساب منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس (شمالي و جنوبي) در حدود 85 هزار هکتار است.

118

شناسه خبری: 13383

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو