قابليت‌هاي منطقه سلفچگان براي فعالان اقتصادي تشريح شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13416
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
بايد مسئولان منطقه سلفچگان به جذب سرمايه‌گذاران اهتمام جدي داشته باشند و قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي اين منطقه اقتصادي را براي فعالان عرصه توليد و صنعت تبيين کنند.

به گزارش بنا(bena) حجت‌الاسلام محمدحسين موسي‌پور در مراسم افتتاحيه فاز نخست مجتمع عظيم آبرساني سلفچگان به بهره‌برداري آزمايشي از طرح عظيم انتقال آب به قم از سرشاخه‌هاي دز اشاره کرد و گفت: در سال جاري شاهد اين خواهيم بود که بسياري از طرح‌هاي بزرگ و عظيم عمراني در استان قم به بهره‌برداري برسد.

استاندار قم با بيان اينکه براي به بهره‌برداري رسيدن طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم سرمايه‌گذاري عظيمي صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: براي اين طرح ميلياردها تومان اعتبار و مدت زمان بسيار طولاني تلاش و برنامه‌ريزي صورت گرفته است و امروز شاهد هستيم که اين طرح به صورت آزمايشي به بهره‌برداري رسيده است.

استاندار قم گفت: با اجراي طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز، آب از مسافتي 300 کيلومتري در قالب طرحي پيچيده و متنوع به استان قم منتقل شده است.
وي با اشاره به همت دولت نهم و دهم براي آبرساني به قم خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم داراي ابعاد فني گسترده‌اي است و دولت با اين پروژه برگ زرين ديگري را در کارنامه انجام فعاليت‌هاي بي‌نظير ثبت کرد.

موسي‌پور در بخش ديگري از سخنان خود به تلاش‌هاي صورت گرفته براي آبرساني به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان اشاره کرد و يادآور شد: اين منطقه داراي اهميت بسيار ويژه‌اي است و بايد زيرساخت‌هاي مورد نياز آن تامين شود.

او نقش منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان در اقتصاد کشور و استان را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامي که براي آبرساني به اين منطقه صورت گرفته است در پيشرفت و رونق هرچه بيشتر آن تاثيرگذار است.

استاندار قم با اشاره به اتصال منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به راه‌آهن سراسري خاطرنشان کرد: اين پروژه نيز در دست اجرا قرار دارد و با اجرايي شدن آن شاهد گسترش نقش و تاثيرگذاري اين منطقه اقتصادي مهم خواهيم بود.

او در ادامه گفت: بايد مسئولان منطقه سلفچگان به جذب سرمايه‌گذاران اهتمام جدي داشته باشند و قابليت‌هاي و ظرفيت‌هاي اين منطقه اقتصادي را براي فعالان عرصه توليد و صنعت تبيين کنند.

موسي‌پور استفاده از تجارب مفيد ساير مناطق ويژه و بومي سازي تجارب خارجي را ضروري دانست و اظهار داشت: مسئولان منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بايد با مراکز علمي و پژوهشي ارتباط مطلوبي برقرار کرده و براي واحدهاي صنعتي نيز پيوند فرهنگي تهيه و تدوين کنند.

202

شناسه خبری: 13416

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو