اعلام آمادگي تايد واتر براي سرمايه‌گذاري در فازهاي جديد بندر شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13481
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس هيات مديره شرکت تايد وا‌تر خاورميانه از توافق با بانک‌هاي داخلي و خارجي براي اخذ تسهيلات جهت سرمايه‌گذاري در فاز ۲ و ۳ بندر شهيد رجايي خبر داد.

به گزارش بنا (bena) محمد کاشاني با بيان اين‌که هدف از سرمايه‌گذاري، تبديل اين بندر به هاب خاورميانه است، افزود: براي اين کار بايد ظرفيت کنوني اين بندر (دو ميليون و ۵۰۰ هزار TEU) به شش ميليون TEU در سال برسد.

او حمايت دولت را لازمه دستيابي به اين هدف دانست و به سرمايه‌گذاري در حوضچه‌هاي شماره ۲ و ۳ و پسکرانه‌هاي بندر شهيد رجايي، اشاره کرد و گفت: بخشي از سرمايه‌گذاري‌ها مربوط به تامين تجهيزات بخشي نيز مربوط به خريد گنتي‌کرين‌ و تجهيزات موبايل در حوزه خدمات کانتينري است.

رئيس هيات مديره شرکت تايد وا‌تر خاورميانه با بيان اين‌که محدوديتي در خصوص ميزان سرمايه‌گذاري وجود ندارد، اظهار کرد: انجام عمليات کانتينري بندر شهيد رجايي جزو جدانشدني قرارداد واگذاري سهام تايد‌وا‌تر از سوي دولت به سهامداران عمده است.

او با بيان اين‌که سال‌هاست موضوع جذب اپراتور دوم به شکل‌هاي مختلف مطرح شده است، گفت: زماني ما فاز يک و حوضچه شماره يک بندر شهيد رجايي را در اختيار گرفتيم که هيچ شرکتي داخلي و خارجي حاضر به سرمايه‌گذاري در اين بندر نبود.

کاشاني با بيان اينکه موضوع جذب اپراتور دوم براي بندر شهيد رجايي از طريق مصوبه استاني، مطرح شد، افزود: اين شرکت از طريق دريافت تسهيلات از بانک‌هاي داخلي و خارجي، زماني که هيچ شرکتي حاضر به سرمايه‌گذاري در بندر شهيد رجايي نبود اقدام به سرمايه‌گذاري گسترده در اين بندر کرد و ساختار حمل و نقل دريايي کشور را به نفع اقتصاد کشور تغيير داد.

رئيس هيات مديره شرکت تايد‌وا‌تر با بيان اين‌که اقيانوسي چابهار با موقعيت استراتژيک مناسب آماده سرمايه‌گذاري بخش خصوصي است، گفت: تايد‌وا‌تر در يک مزايده نفس‌گير از سوي سازمان خصوصي‌سازي با بالا‌ترين قيمت و از طريق تسهيلات بانکي به سهامداران فروخته شد و هنوز پولي به سهامداران پرداخت نشده است و کل سود افزايش در بندر شهيد رجايي سرمايه گذاري شده است.

به گفته کاشاني، وجود ‌اپراتور دوم در بندر شهيد رجايي بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسي و قانون واگذاري شرکت‌هاي دولتي به خصوصي، خلاف و در عين حال به لحاظ مهندسي، مديريتي و امنيتي وجود دو اپراتور در يک بندر کار اشتباهي است.

304

شناسه خبری: 13481

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو