کاهش زمان و هزينه تشريفات ترخيص، مهم‌ترين برنامه گمرک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13487
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رييس کل گمرک ايران کاهش زمان و هزينه تشريفات ترخيص کالا به‌عنوان مهم‌ترين برنامه‌ گمرک در سال جهاد اقتصادي خواند.

به گزارش بنا (bena) عباس معمارنژاد در مراسم معرفي مديرکل گمرک استان البرز در منطقه ويژه اقتصادي پيام که با حضور استاندار و جمعي از مقامات محلي برگزار شد، ضمن تبريک ولادت خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز آزادسازي خرمشهر افزود: انجام تشريفات ترخيص در سريع‌ترين زمان ممکن و کمترين هزينه براي فعالان اقتصادي، سبب تسهيل و توسعه فعاليت‌هاي توليدي و تجاري در کشور شده و جايگاه گمرک را در کمک به توسعه اقتصادي ملي و افزايش توليد ناخالص داخلي ارتقا خواهد داد.

رييس کل گمرک ايران با اشاره به اينکه استقرار گمرک در استان البرز در چارچوب همين سياست صورت مي‌گيرد، اظهارداشت: ما در گمرک دو وظيفه مهم داريم يکي تسهيل تجارت و گردشگري که سرعت در کار را مي‌طلبد و ديگري اجراي قوانين و مقررات و کنترل‌هاي لازم که نيازمند دقت در انجام امور که بايد به‌طور همزمان انجام شود.

او مديريت کارآمد و بهره‌ور در اين زمينه، ايجاد يک تعادل منطقي در سرعت و دقت دانست و افزود: به همين خاطر از همه مديران در گمرکات کشور ازجمله مديرکل گمرک استان البرز انتظار داريم در راستاي برقراري اين دو هدف حرکت کنند.

معاون وزير اقتصاد با اشاره به درخواست استاندار البرز مبني بر استقرار و توسعه فعاليت‌هاي گمرکي در اين استان، خاطرنشان کرد: گمرک ايران آمادگي لازم را دارد، اما براساس استانداردهاي موجود، انجام اين امر نيازمند فراهم شدن زيرساخت‌هاي مورد نياز ازجمله تأسيس اماکن و تجهيزات است و با توجه به شرايط جغرافيايي، فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي مناسب در استان البرز، تسريع در ايجاد امکانات فوق منطقه را متحول خواهد کرد.

معمارنژاد مدل فيزيکي پنجره واحد تجاري را نيز ازجمله طرح‌هايي که اجراي آن در گمرک استان البرز بايد از هم‌اکنون در دستور کار مسئولان قرار گيرد خوان و تاکيد کرد: با راه‌اندازي اين سيستم و استقرار سازمان‌هاي دخيل در امر تجارت در زير يک سقف، تشريفات ترخيص کالا به نحو قابل توجهي آسان و سريع مي‌شود.

رييس کل گمرک ايران در اين مراسم همچنين خواستار اختصاص فضاي فيزيکي مناسب جهت احداث اماکن و تخصيص اعتبارات کافي براي گمرک استان البرز شد و گفت: با توجه به استاني بودن اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي و برنامه‌هايي که براي توسعه فعاليت‌هاي گمرکي در اين استان در نظر گرفته شده است، تجهيز گمرک، علاوه بر رونق اقتصادي و توسعه تجارت، کمک مؤثري به تحقق اهداف و برنامه‌هاي دولت براي سبک‌سازي فعاليت گمرکات تهران خواهد بود.

او تصريح کرد: رسالت ما در گمرک خدمت‌رساني به کارآفريناني است که براي رفاه و شکوفايي اقتصاد کشور تلاش مي‌کنند و اميدواريم بتوانيم به نحو مطلوب از عهده اين مسئوليت برآييم.

معمارنژاد با معرفي افشين اميني به‌عنوان مديرکل گمرک استان البرز، او را از مديران باسابقه گمرک خواند و اظهارداشت: انتصاب همزمان مديرکل و معاون گمرک البرز و تجربه مشترک آنان در گمرک شهيدرجايي که از بزرگ‌ترين گمرکات کشور است نتايج مثبتي در اثربخشي شيوه‌هاي مديريتي در اين گمرک به‌همراه داشته باشد.

202

شناسه خبری: 13487

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو