سلفچگان نيازمند راه آهن و فرودگاه است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13491
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
استاندار قم بر توجه منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به توليدات، صادرات و سرمايه گذاري تاکيد و خواستار معرفي ظرفيتهاي اين منطقه شد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان، محمد حسين موسي‌پور در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع عظيم آبرساني به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان که در محل ساختمان اداراي اين منطقه برگزار شد با تاکيد بر اينکه رويکرد منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بايد توجه به توليد، صادرات و ايجاد فضا براي سرمايه گذاري باشد، اضافه کرد: ظرفيت‌هاي منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بايد به خارج و داخل کشور معرفي شود.

او بسياري از سرمايه گذاران داخلي و خارجي از ظرفيت عظيم منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بي‌اطلاع خواند و بيان داشت: منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بخاطر اهميت و نقش مهمش براي اقتصاد استان و کشور نيازمند توجه است و بايد ظرفيت‌هاي اين منطقه به فعالان اقتصادي و تجاري داخلي و خارجي کشور معرفي شود.

استاندار قم در خصوص افتتاح فاز نخست مجتمع عظيم آب رساني سلفچگان ابراز داشت: ‌ اين آبرساني در جهت توسعه بازرگاني‏، صنعتي‏، اقتصادي و تجاري استان انجام شده است و چشم انداز منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بسيار روشن است.

او با اشاره به اينکه منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان توانسته رتبه نخست را در محصولات و طرح توجيهي مناطق آزاد و ويژه کسب کند، افزود: اين منطقه در ساير شاخص‌ها نيز حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و اين در حاليست که هنوز به راه آهن و فرودگاه مجهز نشده و اگر اين ظرفيت‌ها به کمک اين منطقه بيايد مي‌تواند حرف اول را در بين ديگر مناطق صنعتي آزاد و ويژه‌اي کشور خواهد زد.

عباداله کامکار نيز در اين مراسم گفت: منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان در طرح توجيهي و محصول رتبه نخست را در بين مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور کسب کرده است.

او اظهار داشت: يک هزار و ۹۸۰ محصول در کميته مناطق آزاد و ويژه، گواهي محصول اخذ کرده‌اند که از اين تعداد يک هزار و ۳۱۵ محصول مختص منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بوده است.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان ادامه داد: در سال ۸۸ تعداد گواهي اخذ محصول در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان ۲۸۸ مورد بوده که در سال ۸۹ به يک هزار و ۳۱۵ مورد رسيده است که به طور کلي در سال گذشته ۳۵۶ درصد رشد داشته است. ۲۰۲

شناسه خبری: 13491

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو