تبديل منطقه ويژه اقتصادي مراغه به اولين بندر خشک ايران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13567
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
منطقه ويژه اقتصادي مراغه در آينده نزديک به اولين بندر خشک در کشور تبديل خواهد شد.

به گزارش بنا (bena) محمد حسين داجمر، رئيس هيئت و مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران، با بيان اين خبر افزود: با راه‌اندازي ترمينال ترانزيت و ترانشيپمنت کالا و سوخت در اين شهرستان قدمهاي بزرگ براي تبديل اين منطقه به اولين بندر خشک در کشور برداشته خواهد ‌شد.

او با اشاره به راه‌اندازي و افتتاح اين ترمينال به عنوان يکي از طرح‌ها و اهداف کشتيراني جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: ارائه سرويس‌هاي منظم و مناسب‌تر به صادرکنندگان کالا، کاهش هزينه‌ها و تنوع در مبادي ورودي و خروجي کشور از اهم برنامه‌هاي کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در توسعه خدمات ريلي و کانتينري است.

داجمر افتتاح ترمينال ترانزيت و ترانشيپ کالا در مراغه به عنوان يکي از نقاط کليدي کشور را موجب کاهش هزينه سرويس‌دهي و زمان تحويل کالا را براي صادرکنندگان خواند و اظهار داشت: قطعاً اين ترمينال در آينده مي‌تواند به يکي از بنادر خشک کشور تبديل شود که اين حرکتي بسيار نو و ابتکاري در سال جهاد اقتصادي خواهد بود.

مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: افتتاح اين ترمينال در شهرستان مراغه به دليل داشتن خطوط راه‌آهن و نزديک بودن به اقليم کردستان و ارتباط با شمال غرب کشور خصوصاً مرزهاي باشماق و پرويزخان موجب تسريع در حمل کالا و ارائه خدمات به فعالان اقتصادي است.

رئيس هيئت مديره کشتيراني جمهوري اسلامي ايران ترانزيت سوخت را از ديگر اهداف و مزاياي راه اندازي اين منطقه دانست و بيان داشت: اميدواريم در آينده‌اي نزديک و با ايجاد تأسيسات مناسب مردم شهرستان مراغه شاهد عبور ناوگان سوختي اين شهر نيز باشند.

او ايجاد چنين ترمينال‌هايي را در کشور موجب کاهش مشکلات ترافيک کانتينر و کالا، زمان و هزينه سرويس‌دهي به صادرکنندگان کالا در بنادري چون بندر شهيد رجايي عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مجموعه خطوط کشتيراني در سال گذشته موفق به حمل ۳۵ ميليون تن کالا با کرايه حمل ۱. ۳ ميليارد دلار شده که اين رقم رکوردي در تاريخ فعاليت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران بوده است. ۲۰۲

شناسه خبری: 13567

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو