تقدير عضو کميسيون اقتصادي مجلس از عملکرد منطقه ويژه اقتصادي سيرجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13615
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از عملکرد منطقه ويژه اقتصادي سيرجان، اين منطقه را قطب بزرگ توليد و تجارت کشور خواند.

شهباز حسن‌پور بيگلري، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: منطقه ويژه اقتصادي سيرجان نخستين منطقه ويژه اقتصادي کشور است که بدون سرمايه‌گذاري چشمگير دولتي کار خود را آغاز کرد و توانست به قطب توليد و تجارت تبديل شود.

نماينده سيرجان و بردسير راه اندازي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را با يک چشم انداز روشن، دراز مدت و مطالعه جامع عنوان کرد و گفت: با توجه به ممنوعيت اخذ هرگونه عوارض از صادرات، اميدواريم در سال جاري شاهد رونق هرچه بيشتر صادرات از مناطق آزاد و ويژه اقتصادي باشيم.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ما بايد بارانداز کالاهاي ساير کشور‌ها بوده و مثلا کالاهاي چين و اروپا از طريق کشور ما به آسياي ميانه صادر شود.

او با اشاره به پيشرفت‌هاي مختلف کشور در رابطه با توليدات صنعتي اظهار داشت: با توجه به قابليت‌هاي توليدي کشور واردات کشور بايد مواد اوليه و خام باشد تا در کشور ما پس از تبديل شدن به کالاي ساخته به ساير کشور‌ها صادر شوند.

حسن‌پور با تاکيد بر موفقيت‌هاي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در حوزه توليد در اين باره ادامه داد: امروز کارخانه ماشين ظرف شويي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در سطحي قابل رقابت با نمونه‌هاي خارجي و حتي اروپايي است و البته بازار خوبي هم دارد همچنين کارخانه روغن مايع فريکو با بيش از ۶۰۰ نفر نيروي انساني تاکنون موفقيت‌هايي در سطح بين المللي را از خود به جا گذاشته است و من اميدوارم زمينه‌هاي صادرات براي اينگونه توليدکنندگان فراهم باشد.202









شناسه خبری: 13615

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو