جنگل ها و فضاي سبز منطقه ويژه پارس مانع ورود پديده گرد و غبار است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13688
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرکل دفتر امورمنابع جنگلي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور با بيان اينکه توسعه فضاي سبز منطقه ويژه پارس به طور علمي انجام شده است، تصريح کرد: جنگل ها و فضاي سبز موجود در اين منطقه از بروز پديده گرد و غبار و گسترش آن به مناطق ديگر کشور جلوگيري مي کند.

به گزارش بنا (bena)، مهندس فريبرز غيبي در حاشيه کارگاه آموزشي تکنيک هاي کاشت ديم وکاهش هزينه هاي آبياري با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در منطقه ويژه پارس افزود: خدمات و تلاش هاي مديران سازمان منطقه ويژه در ايجاد، توسعه و گسترش فضاي سبز قابل تحسين است.

وي ادامه داد: منطقه ويژه با وجود تملک بيش از 46 هزارهکتار از اراضي ملي جهت توسعه صنايع نفت و گاز، توانسته با اجراي دقيق مفاد قراردادي و قانوني سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص اختصاص 25 درصد از فضاها و اراضي موجود خود به فضاي سبز کارنامه اي درخشان در حمايت از محيط زيست و فضاي سبز ارائه دهد.

مديرکل دفتر امورمنابع جنگلي سازمان جنگل ها،مراتع و آبخيزداري کشور گفت: توجه به فضاي سبز و کاشت و توسعه درختان در اين منطقه در کنار لوله ها و فازها و پالايشگاه ها از دغدغه مسوولان است که لازم مي دانم به نمايندگي از وزارت کشاورزي از مديران اين سازمان تقدير وتشکر کنم.

غيبي با بيان اينکه طرح توسعه جنگل ها در دستور کار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور قرار دارد، افزود: احيا، غني سازي و توسعه رويشگاه هاي جنگلي در جلوگيري از ورود پديده گرد و خاک به کشور موثر است.

مديرکل دفتر امور منابع جنگلي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور افزود: پايداري جنگل ها و مراتع در کنار توسعه آنها و جلوگيري از تخريب منابع طبيعي مانع از نفوذ گرد و خاک مي شود.

غيبي تعامل با کشورهاي منطقه در زمينه احيا مراتع را از مواردي عنوان کرد که در جلوگيري از فرسايش خاک توسط ريزگردها موثر است. 303

شناسه خبری: 13688

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو