حمايت منطقه ويژه پارس از گسترش برنامه هاي آموزشي در پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13777
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از حمايت اين سازمان از گسترش برنامه هاي آموزشي در پارس جنوبي خبر داد و افزود: ارائه خدمات آموزشي به منظور ارتقاي دانش نيروهاي شغلي منطقه از اولويت هاي اين سازمان است.

به گزارش بنا (bena)، سيد پيروز موسوي در بازديد از مرکز پژوهش و آموزش مهندسي جوش ايران (زير نظر دانشگاه جامع علمي _ کاربردي) تصريح کرد: با توجه به اهميت راهبردي منطقه و نقش تاثيرگذار آن در توسعه کشور، ارائه خدمات آموزشي به متقاضيان کار و اشتغال در منطقه، مورد توجه مديران صنعت نفت، گاز و پتروشيمي قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس ادامه داد: آموزش افراد از شاخص هاي ضروري توسعه پايدار است و تحقق آن موجب توازن در «زيرساخت هاي اجتماعي و فرهنگي» با «توسعه صنعت نفت» مي شود.

موسوي گفت: ارائه خدمات آموزشي علاوه بر افزايش انگيزه کار و تلاش در بين شاغلان و متقاضيان کار، موجب تحول در منابع انساني صنايع مستقر در منطقه ويژه پارس خواهد شد.

مرکز پژوهش و مهندسي جوش ايران از جمله مراکز دانشگاه جامع علمي _ کاربردي است که با همکاري و مساعدت سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، دوره هاي آموزش تخصصي جوش را برگزار مي کند.

به گفته سرپرست مرکز پژوهش و مهندسي جوش ايران، دوره هاي موردنظر شامل 40 ساعت آموزش (6 ساعت آموزش نظري و 34 ساعت آموزش عملي) است که در مدت 8 روز براي 50 نفر کارآموز (در هر کلاس) برگزار خواهد شد.

دوره هاي آموزشي در نظر گرفته شده شامل دوره هاي قوس الکتريکي مقدماتي و بين المللي است و هدف آن توانمندسازي کارآموزان در حداقل دو رشته آموزشي است.

در پايان دوره آموزشي، به کارجويان گواهي نامه هايي با عناوين "جوشکار" و "بازرس جوش" اعطا مي شود؛ با ارائه اين دوره هاي آموزشي، نيروهاي بومي در اين حوزه جايگزين متخصصان اعزامي از ساير نقاط کشور خواهند شد.303

شناسه خبری: 13777

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو