اظهار تمایل بانک سپه برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13836
ساعت 12:59 دوشنبه 16 خرداد 1390

شرکت سرمایه گذاری امید (وابسته به بانک سپه جمهوری اسلامی ایران) نسبت به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ابراز تمایل کرد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، شرکت سرمایه گذاری امید (وابسته به بانک سپه جمهوری اسلامی ایران) علاقه‌مند است تا با توجه به مزیت‌ها و ویژگیهای منحصر بفرد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در یک پروژه مهم و بزرگ این منطقه به ایفای نقش پرداخته و سرمایه گذاری نماید.

میریاری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید (وابسته به بانک سپه) در جلسه با محمد مهدی مروج الشریعه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، اظهار داشت: آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس زیر ساختهای بسیاری را ایجاد کرده است که با توجه به موقعیت استراتژیک و ارزشمند این منطقه ما علاقمندیم در یک پروژه اصلی و بزرگ مشارکت کنیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این جلسه توضیحات مبسوطی را در مورد پتانسیل‌ها، مزیت‌ها و پروژه‌های پیشنهادی این منطقه به میریاری ارائه کرد و با اشاره به تحولات اخیر منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه به حل مشکل گمرکی ۱۸۰ هکتاری سایتSTAواحداث پل زیر گذر جاده کچولی و سایر اقدامات انجام گرفته در چند ماه اخیر تقاضا برای سرمایه گذاری در این منطقه افزایش قابل توجه یافته است.

او افزود: اولویت اصلی و اساسی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به وجود مخاذن غنی گاز طبیعی و همجواری با پالایشگاه گاز خانگیران، ایجاد صنایع مرتبط با صنعت پتروشیمی است و در این باره ماه گذشته مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور از منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کردند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: اولویت دیگر این منطقه بحث حمل و نقل و ترانزیت است که با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی سرخس که در چهار راه بین المللی ریلی و جاده‌ای شرق و غرب دنیا و در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و دروازه کشورهای آسیای میانه و چین قرار گرفته است و با توجه به وجود ریل عریض و نرمال و فرودگاه اختصاصی با قابلیت نشست و برخاست انواع هواپیما در این منطقه ترانزیت و ترانسشیپمنت کالا به سهولت قابل انجام است.

202

شناسه خبری: 13836

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو