سرمایه گذاری شرکتهای حمل و نقلی در منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13934
ساعت 11:35 سه شنبه 17 خرداد 1390

معاون اجرایی منطقه وِیژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس از مذاکره با شرکتهای حمل و نقلی برای سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد .

به گزارش بنا (bena)، پژمان بهزاد پور درخصوص این شرکتهای حمل و نقلی افزود: این شرکتها که ریلی و حمل و نقل زمینی و دریایی دولتی هستند در زمینه ساخت پایانه دپوی کالا ، تکمیل اسکله های موجود ساخت اسکله های جدید و... اقدام و از امکانات ایجاد شده بطور اختصاصی جهت جابجایی کالا استفاده خواهند کرد.

او با بیان اینکه امیدواریم این مذاکرات ظرف دو ماه آینده به نتیجه برسد گفت: این شرکتها اولین شرکتهای حمل و نقلی هستند که در منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس سرمایه گذاری می کنند.

معاون اجرایی منطقه وِیژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس درخصوص سرمایه گذاری شرکتهای خارجی که پیش از این از منطقه مذکور بازدید کرده بودند گفت: شرکتهایی از چین و یونان ازاین منطقه بازدید کردند که در حال حاضر منتظر پاسخ آنها هستیم.

او در خصوص تاثیر طرح ایجاد منطقه بزرگ آزاد خلیج فارس در فعالیتهای این منطقه افزود: از آنجا که برخی از قوانین منطقه ویژه مشابه قوانین سرزمین اصلی است چنانچه این طرح تصویب و اجرایی شود ما نیز می توانیم از مزایای مناطق آزاد نظیر معافیتهای مالیاتی یا تسهیل در تردد اتباع خارجی و همچنین امتیازات قوانین بانکی و پولی حاکم بر این مناطق استفاده کنیم که همه این عوامل به رونق این منطقه و جذب سرمایه گذار کمک خواهد کرد.

بهزادپور درباره آخرین اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد منطقه بزرگ آزاد خلیج فارس اظهار داشت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می کند و امیدواریم بزودی جهت تصویب به دولت و مجلس ارائه شود.

303

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو