مقاوم سازی و صرفه جویی انرژی اصول مهم اجرای پروژه در توسعه صنعت گاز کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13958
ساعت 08:21 چهارشنبه 18 خرداد 1390

مجری طرح های زیربنایی و ساختمانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران مقاوم سازی در برابر زلزله و رعایت صرفه جویی انرژی را دو اصل مهم اجرای پروژه در بخش مهندسی ساختمان و توسعه در صنعت گاز کشور اعلام کرد.

به گزارش بنا (bena)، مهندس غلامرضا کیوانی در مراسم بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان جم با بیان این مطلب افزود: رعایت مبحث 19 (رعایت صرفه جویی انرژی) و مبحث 2800، این ساختمان با بالاترین (استاندارد مقاوم سازی در برابر زلزله) دو اصل مهم است که در اولویت کا شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار رگفته است.

او یادآور شد: دو اصل یاد شده در ساخت و تکمیل طرح مهم توسعه بیماستان توحید جم به طور کامل رعایت شده است؛ رعایت این اصول موجب تقویت بنا و افزایش استحکام و مقاومت ساختمان در مدت طولانی خواهد شد.

مجری طرح توسعه بیمارستان توحید جم با اشاره به استفاده از توانمندی داخل در ساخت و تکمیل این پروژه مهم، ادامه داد: در ساخت این پروژه از کارشناسان خبره، مهندسین و ناظرین مجرب استفاده شده و سازه های به کار گرفته شده، با نهایت دقت طراحی اجرا و نصب شده است.

کیوانی افزود: تمام دیوارها و سقف ساختمان کاملا عایق بوده و از پنجره های دو جداره استفاده شده است؛ علاوه بر این امکانات جانبی ساختمان شامل آب و برق اضطراری، آسانسورهای بیماربر، شبکه دیتا و فیبر نوری، پاویون استراحت پزشکان، نصب چیلرهای مناسب برای بخش آزمایشگاه طبی و پارکینگ و محوطه سازی نیز به خوبی اجرا شده است.

طرح توسعه بیمارستان توحید جم که از مهمترین طرح زیربنایی بهداشت و درمان صنعت نفت کشور است در فضایی به مساحت حدود سه هزار متر مربع‏، به طور کامل به بهره برداری رسید.

برای ساخت و تکمیل این پروژه مهم، بیش از 25 میلیارد ریال هزینه شده است؛ با بهره برداری از این پروژه مهم، فضاهای تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان توحید جم به گونه چشمگیری ارتقا یافته است.

با تکمیل این طرح زیربنایی، هم اکنون پلی کلینیک تخصصی بیمارستان توحید با 12 مطب تخصصی و کلینیک تخصصی دندانپزشکی با 6 واحد به بهره برداری رسیده و آماده خدمت رسانی به کارکنان پرتلاش صنعت نفت شاغل در پارس جنوبی و همچنین ساکنان شهرها و روستاهای پیرامون است.

303

شناسه خبری: 13958

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو