اداره محيط زيست سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي منبعي از اطلاعات تخصصي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14004
ساعت 07:34 جمعه 20 خرداد 1390

اداره محيط زيست سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي منبعي از اطلاعات تخصصي است كه مي تواند مورد استفاده مراكز آموزشي، دانشگاهي و پژوهشي قرار گيرد.

به گزارش بنا (bena) مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي که به مناسبت روز جهاني محيط زيست، به همراه تني چند از مديران و مسئولين از اداره محيط زيست اين سازمان دیدن می کرد ، با بیان این مطلب اظهار داشت : دغدغه امروز ما در زمينه محيط زيست استفاده بهينه و مناسب دانشگاهيان و ارگانهاي تخصصي از اطلاعات و امكانات محيط زيست منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي است.

علي يزداني ضمن تبريك به تمامي دست اندركاران اين عرصه مهم، امكانات موجود در اداره محيط زيست سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي را منحصر به فرد دانست و افزود: به لحاظ وظايف حاكميتي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، اين امكانات لازمه انجام وظايف ما در زمينه حفاظت از محيط زيست است.

او با اشاره به ساختار محيط زيست و توانمنديهاي موجود در اين مجموعه به عنوان يكي از نقاط قوت سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي تاكيد كرد:‌ موفقيت الگوي مديريت و عملكرد اثر بخش اداره محيط زيست منطقه ويژه پتروشيمي، مسئولين شركتهاي تابعه نفت را بر آن داشته است تا در راه اندازي مجموعه اي مشابه در منطقه ويژه انرژي پارس اقدام کنند.

يزداني بحث محيط زيست را در تمامي جوامع به عنوان يك اصل اساسي و پذيرفته شده خواند و اظهار كرد: امروزه جوامع توسعه يافته ، در حال توسعه و حتي سطح پايين نيز فعاليتهاي خود را در زمينه محيط زيست به طور جدي دنبال مي كنند چرا كه بسياري از شاخص هاي توسعه با پارامترهاي محيط زيست ارتباط تنگاتنگ دارد.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي تصريح كرد: در كشور ما قوانين خوبي در خصوص محيط زيست وجود دارد همچنین اين مهم در قالب اصل 50 قانون اساسي نشان از توجه ويژه قانون و قانونگذاران كشور به محيط زيست است، با این وجود در زمينه اجرا بايد همت خود را افزايش دهيم.

گفتنی است مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از رئيس اداره محيط زيست این منطقه خواستار پياده سازي خروجي ها و گزارشهاي مورد استفاده اشخاص، و سازمانهاي ذيربط را بر روي بستر وب و تسهيل دسترسي به اين اطلاعات شد.


202

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو