پتروشیمی اروند به رینگ سراسری اتیلن غرب متصل شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14085
ساعت 12:17 يکشنبه 22 خرداد 1390

مدیرعامل پتروشیمی اروند: پتروشیمی اروند جهت تامین خوراک اتیلن مایع خود به خط لوله اتیلن غرب متصل شد.
به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه ای که به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پتروشیمی اروند تشکیل شده بود، اظهار کرد: تا زمانی که نیاز داخلی کشور به به اتیلن مایع تامین نشده، هیچ کس در کشور مجاز نیست که اتیلن صادر کند.

عبدالحسین بیات در بیان علت ممانعت از صادرات اتیلن تشریح کرد: براساس برنامه های کلان کشور در خصوص بهره وری از تمامی منابع داخلی، یکی از اولویت های صنعت پتروشیمی تمرکز بر روی تکمیل زنجیره ارزش تولید داخلی است.
در این جلسه مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند اعلام کرد: روز گذشته انشعاب مورد نیاز این مجتمع از خط سراسری اتیلن غرب گرفته و تحویل شد. با تامین اتیلن مورد نیاز این مجتمع تمامی واحدها یکی پس از دیگری در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

سید اسماعیل موسوی، در گزارشی که به معاون وزیر داد اعلام کرد: بخش اول واحد کلر این مجتمع از هفته گذشته با 90 درصد ظرفیت اسمی به تولید رسیده است و این میزان به زودی به 100 درصد خواهد رسید.

او افزود: EDC تولیدی پتروشیمی اروند نیز در حال حاضر به پتروشیمی های آبادان، بندرامام و غدیر ارسال می شود و احتمال می رود با افزایش تولید اتیلن دی کلراید صادرات آن به کشورهای دیگر آغاز شود.

با افزایش قیمت EDC در بازارهای جهانی فروش این ماده، ارز آوری خوبی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
موسوی، میزان HCL تولیدی اروند را 5 الی 7.5 تن در روز اعلام کرد و گفت: این محصول در بازارهای داخلی به فروش می رسد و از مرغوبیت بالایی برخوردار است. VCM تولیدی این مجتمع نیز از یک هفته پیش تاکنون در حال انتقال به پتروشیمی آبادان است.

او ميزان كاستيك توليدي اين مجتمع از ابتداي راه اندازي تاكنون را 117 هزار و 500 اعلام كرد و گفت: از اين مقدار 76 هزار تن در داخل كشور فروخته شده و 82 هزار و 700 تن ديگر آن نيز به خارج از كشور صادر شده است.
گفتنی است پتروشیمی های بندرامام و غدیر نیز کماکان متقاضی دریافت محصولات اروند می باشند.

202

شناسه خبری: 14085

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو