یکه تازی ایزوایکو در پروژه های 35 ماهه پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14142
ساعت 08:48 سه شنبه 24 خرداد 1390

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ایزوایکو از یکه سازی ایزوایکو در پروژه های 35 ماهه پارس جنوبی خبر داد.

سید سعید ذرهون در گفتگو با بنا (bena) اظهار داشت: پروژه ساخت سازه های فاز 14 پارس جنوبی که تماماٌ توسط شرکت میبن سازه (تابع ایزوایکو) انجام می پذیرد در میان تمامی فازهای 35 ماهه پارس جنوبی پیشرو بوده و همچنین تنها پروژه ای است که می تواند مواعید خود را مطابق با برنامه زمانبندی رعایت کند.

او از ساخت 2 جاکت از 4 جاکت فاز 14 پارس جنوبی ظرف 14 روز خبر داد و تصریح کرد: این جاکت ها از تاریخ 14 فرودین سالجاری با دریافت مواد و متریال آغاز شد و روز گذشته با رکورد خیره کننده 4 رول آپ در مدت 14 روز شاهد دومین عملیات Roll Up دومین جاکت این فاز بود و تنها در فاصله 4 روز بعد از اولین رول آپ جامت دوم عملیات دومین رول آپ آن روز گذشته با موفقیت انجام گردید که این در نوع خود رکورد محسوب می شود.

ذرهون ابراز امیدواری کرد: این دو جاکت تا شهریور ماه سال جاری آماده نصب و ساخت دو جاکت دیگر از پایان همین ماه با دریافت متریال آغاز خواهد شد.

او افزود: شرکت مبین سازه با جهشی چشمگیر سعی در تحقق مواعید تحویل دارد و در حالی که در سایر فازهای سپرده شده به سایر پیمانکاران حرکت قابل توجهی به چشم نمی خورد این شرکت دست به کار بزرگی زده و طی 12 روز گذشته دو جاکت از 4 جاکت فاز 14 را به مرحله رول آپ (Roll Up) رسانده است که این امر یک رکورد در تاریخ ایزوایکو بشمار می آید. ایزوایکو با این جهش کاری بیش از پیش پایبندی خود به شعارش (ایزوایکو پیشرو در صنایع دریایی) نشان داده است.

فازهای جدید پارس جنوبی در حالی قرار است در مدت 35 ماه اجرا شود که به گفته مجریان این فازها، در این مدت تنها تولید اولیه (حدود یک چهارم ظرفیت فازها) محقق می شود. قرارداد توسعه 6 فاز پارس جنوبی (معادل 8 فاز) به ارزش 29 میلیارد دلار در شرایطی اواخر خرداد ماه 89 با پیمانکاران داخلی بسته شد که بر اساس مصوبه کارگروه ویژه رییس جمهوری در امور نفت، زمان اجرای این فازها (13،14، 19و 22 تا 24) 35 ماه در نظر گرفته شده است.

در میان شرکتهای داخلی که این پروژه ها را در دست دارند ساخت کل فاز 14 پارس جنوبی شامل 4 جاکت و 4 سکو به ایزوایکو سپرده شده که این امر توسط شرکت مبین سازه گستر از شرکتهای تابعه ایزوایکو در حال اجراست.

روز گذشته دومین رول آپ(Roll Up) دومین جاکت فاز 14 توسط شرکت مبین سازه گستر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران انجام شد.303


شناسه خبری: 14142

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو