روابط عمومی ها باید موجب تغییر نگاه ها به صنعت نفت شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14180
ساعت 07:53 پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید خطرات، تهدیدات و سختی های کار در صنعت نفت را به گونه ای به افکار عمومی منتقل کنند تا موجب تغییر نگاه ها به این صنعت عظیم تاثیرگذار شوند.

به گزارش بنا (bena)، علی اکبر شعبان پور در دومین نشست هماهنگی روسای روابط عمومی شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس یادآور شد: سفر مقام معظم رهبری در نخسین روزهای سالی که از سوی معظم له به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود یک پیام مهم داشت، و آن پیام این بود که جهاد اقتصادی در قطب اقتصادی کشور معنا پیدا می کند.

شعبان پور تصریح کرد: شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس با هدف کمک به اقتصاد کشور، در حوزه های بالادستی و پایین دستی مشغول فعالیت هستند؛ روابط عمومی ها باید اثرات این همه تلاش را به اطلاع مردم برسانند.

او با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به عسلویه، یادآور شد: مقام معظم رهبری با تدبیر و اندیشه بلند خود به این نکته اشاره فرمودند که «همانگونه که نفت ثروت است، گاز ثروت است، از همه اینها مهمتر نیروی انسانی است» که به عنوان یک ثروت و سرمایه شناخته می شود؛ از این رو در زمینه ایجاد انگیزه و کمک به بهبود فعالیت منابع انسانی در این منطقه نیز، روابط عمومی به عنوان یک ابزار مهمترین نقش را ایفا می کند.

شعبان پور روابط عمومی را به عنوان پل ارتباطی جامعه مخاطب با سازمان خواند و افزود: روابط عمومی باید به ارتقا و بهبود وضعیت شغلی و منابع انسانی کمک کند.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه، ارتباطات در عصر کنونی با گذشته تفاوت فراوانی دارد، ادامه داد: این تفاوت ها سبب می شود تا نگاه ها به این بازوی قدرتمند سازمانی تغییر کند.

شعبان پور گفت: روابط عمومی ها با دو رویکرد برون سازمانی و درون سازمانی همواره باید با هدف حل موانع و مشکلات، گام های اساسی و فعالیت های تخصصی داشته باشند؛ روابط عمومی ها می توانند با به تصویرکشیدن خطرات، تهدیدات و سختی های شغلی در صنعت نفت و انعکاس مطلوب آنها می توانند در تغییر نگاه ها به صنعت نفت تاثیرگذار باشند.

او با اشاره به وضعیت عسلویه پیش از حضور صنعت نفت یادآور شد: امروزه شاهد توسعه و گسترش این منطقه هستیم؛ وجود بزرگراه ها، فرودگاه، بنادر و زیرساخت های ارتباطی گواه این مدعاست؛ اثرات توسعه صنعت نفت در شکوفایی این منطقه باید به نحو مطلوبی انعکاس یابد.

شعبان پور تصریح کرد: بهبود نگرش جامعه مخاطب و جوامع محلی و ملی نسبت به توسعه صنعت نفت از مهمترین وظایف روابط عمومی هاست، روابط عمومی ها با هنر خود و استفاده صحیح و مطلوب از فن آوری می توانند در جهت انکعاس فعالیت ها و تغییر نگاه ها به صنعت نفت نقش بسزایی دارد.

او روابط عمومی را حلقه ارتباط گروه های درون و برون سازمانی خواند و گفت: روابط عمومی ها علاوه بر توجه به نیاز کارکنان به عنوان گروه درون سازمانی، باید به خواسته های واقعی جامعه مخاطب برون سازمانی نیز توجه شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی کار و تلاش در عسلویه را افتخاری بزرگ خواند و افزود: رضایتمندی خداوند متعال، خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان و سربلندی ایران اسلامی مهمترین دستاورهای کار و تلاش در پارس جنوبی است.303
 

شناسه خبری: 14180

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو