ضرورت ایجاد رشته دانشگاهی «جامعه شناسی نفت» در دانشگاه های کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14305
ساعت 06:05 سه شنبه 31 خرداد 1390

رییس گروه مطالعات اجتماعی موسسه مطالعات بین المللی انرژی، ایجاد رشته دانشگاهی «جامعه شناسی نفت» را ضروری خواند و افزود: صنعت نفت کشور نیازمند شناسایی گروه های اجتماعی و تحلیل رفتارهای جامعه پیرامون تاسیسات عملیاتی است.

به گزارش بنا (bena) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید امیر طالبیان خواستار توجه بیشتر مجامع دانشگاهی کشور به پارس جنوبی شد و تاکید کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور باید زیرساخت های ایجاد رشته های مرتبط با توسعه پایدار منطقه ویژه پارس را فراهم کنند.

او اظهار داشت: می توان از تجارب مراکز آموزشی جهانی در حوزه های صنعت نفت و گاز استفاده کرد و بر اساس نیازهای مرتبط با حوزه های اجتماعی و علوم انسانی در پارس جنوبی برنامه ریزی آموزشی داشته باشیم.

رییس گروه مطالعات اجتماعی و توسعه پایدار موسسه مطالعات بین المللی انرژی از آمادگی این موسسه جهت همکاری با دانشگاه های کشور به منظور ایجاد رشته «جامعه شناسی نفت» در دانشگاه های کشور خبر داد و تاکید کرد: با توسعه صنعت نفت، تحول اساسی در محیط های اجتماعی و بافت شهری جامعه پیرامون رخ می دهد؛ از این رو نیازمند تدوین طرح های آموزشی جهت فرهنگ سازی برای آماده کردن افکار عمومی همسایگان صنعت نفت به منظور چگونگی ارتباط و نحوه تعامل متقابل بین صنعت نفت و لایه های اجتماعی می باشیم.

طالبیان یادآور شد: هم اکنون برخی کارگارهای آموزشی با مشارکت ذینفعان درتهران و منطقه در حال برگزاری است که هدف آن بیان مشکلات از طرف هر کدام از ذینفعان اعم از نهادهای حکومتی، وزارت نفت و گروه های مردمی و طبقه بندی آن برای ایجاد یک راه حل مشترک درزمینه رفع چالش ها و مشکلات پیش رو است.303

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو