بررسی احداث پالایشگاه میعانات گازی در شورای سرمایه گذاری منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14320
ساعت 08:37 سه شنبه 31 خرداد 1390

طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی در پارس جنوبی امروز در نوزدهمین جلسه شورای سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بررسی می شود.

مدیر جذب سرمایه و توسعه اقتصادی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با بنا (bena) با اعلام این مطلب افزود: هم اکنون پنج شرکت خصوصی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند. در این نشست میزان زمین مورد نیاز و موقعیت مکانی و ضرورت های زیست محیطی این طرح بررسی می شود.

حجت الله فریدونی تصریح کرد: شورای سرمایه گذاری منطقه ویژه پارس، راهبرد خود در سال جهاد اقتصادی را حمایت از طرح های توسعه ای در حوزه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت قرار داده است، امیدواریم زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی با ورود بخش توانمند خصوصی در این منطقه فراهم شود.

به گفته مدیر جذب سرمایه و توسعه اقتصادی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، برخی گروه های صنعتی توانمند داخلی در زمینه احداث آب شیرین کن با ظرفیت 70 هزار متر مکعب در روز آمادگی خود را اعلام کرده اند.

فریدونی ادامه د اد: احداث خط انتقال مخازن شبکه آب و آب آتش نشانی سایت سرمایه گذاران پایین دست پتروشیمی و نیمه سنگین به روش EPCF نیز از دیگر طرح های سرمایه گذاری است که با اجرای آن یکی از زیرساخت های مهم صنایع پایین دستی در منطقه ویژه پارس فراهم می شود.303

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو