پیام مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مناسبت روز جهانی دریانورد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14352
ساعت 06:58 چهارشنبه 1 تير 1390

دریانوردی، حرفه ای است که از گذشته های دور همراه بشر بوده است . تجارت دریایی ، صیادی و حتی مسافرتهای دریایی باعث شد دریانوردی به عنوان یکی از حرفه های با اهمیت گسترش یابد .امروز خانواده دریانوردی در سراسر دنیا ، خانواده ای بزرگ است . حدود یک و نیم میلیون دریانوردی که در دریاهای بیکران به دنبال خدمت به بشریتند نشان از ارزش و جایگاه این صنعت در دنیا است.

به گزارش بنا (bena) با توجه به اینکه حدود 90 درصد جابجایی کالاها از طریق دریاها انجام می شود ، این صنعت ، روز به روز رشد و توسعه بیشتری می یابد و طبیعتا نیاز به دریانورد به عنوان زیربنا و محور اصلی این زنجیره تامین گسترش بیشتری خواهد یافت.

کشور ما ایران اسلامی ،به دلیل برخورداری از سواحل بیکران در شمال و جنوب از دیرباز به عنوان مهد پیشرو صنعت دریانوردی مطرح بوده است به طوری که امروز با وجود دریانوردان بسیاری که در این بخش مشغول به فعالیت و کار وتلاش می باشند ، ایران یکی از کشورهای پیشرو در این صنعت نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین الملل محسوب می شود.

در این بین دریانوردان در تمامی بخشها از صیادی گرفته تا آنها که فرسنگ ها راه را دور از خانه و خانواده ، به تجارت می پردازند ، سردمداران این بخش به حساب می آیند.

انسانهای بزرگ و صبوری که به فرمایش خدواند در قرآن عمل می کنند که همانا فرمود «هو الذي سخر البحر لتاكلوا منه حلية تلبسونها...» «او كسى است كه دريا را مسخر (شما) ساخت تا از آن گوشت تازه بخوريد و زيورى براى پوشيدن (مانند مرواريد) از آن استخراج كنيد».

روز جهانی دریانورد فرصتی است تا ضمن معرفی و شناخت بیشتر این حرفه مهم ، از زحمات آنان تقدیر و قدردانی شود . اینجانب ضمن عرض تبریک این روز بزرگ به تمامی دریاییان و دریانوردان ، تلاش های صادقانه آنها را در راه سرافرازی ایران اسلامی قدر می نهیم و امیدوارم با تلاش این عزیزان جایگاه ایران در این بخش بیش از پیش ارتقا یابد و توجه جدی نیز از سوی ارگانهای نظام به این بخش بیشتر جلب شود.303

شناسه خبری: 14352

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو