فعالیت بیش از 52 هزار دریانورد در هرمزگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14363
ساعت 11:15 چهارشنبه 1 تير 1390

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت بیش از 52 هزار دریانورد در استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، علی اکبر صفایی در نشست خبری در جمع خبرنگاران که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی دریانورد برگزار شد با اشاره به جایگاه مهم استان در مباحث دریایی گفت: تاکنون بیش از 52 هزار گواهینامه دریانوردی در استان هرمزگان صادر شده است که این نشان دهنده نقش دریا در تامین معشیت مردم این استان دارد.

او گفت: استان هرمزگان بیش از 2 هزار و 237 کیلومتر مرز دریایی دارد که از این بابت بیتشر مرز دریایی را در سطح کشور دارا است.

صفایی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان 8 هزار و 332 فروند شناور ثبت شده وجود دارد که این امر باعث شده هرمزگان، استان برتر کشور در مباحث دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: بیش از 60 درصد رشد اقتصادی استان مربوط به ارائه خدمات است که حمل و نقل بخش مهمی از آن را به خود اختصاص می دهد.

او با تبریک روز جهانی دریانورد گفت : امسال اولین سال است که به پاس زحمات دریانوردان ، یک روز را به نام این قشر زحمت کش اختصاص داده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به اقدامات مهم دولت در مباحث دریایی اشاره کرد و افزود : طرحهای عمرانی بسیاری در زمینه ایجاد زیربناها در سطح استان در دست اقدام است که بدون شک با بهره برداری از آنها چهره استان دگرگون خواهد شد.

صفایی از جمله این طرحها را احداث موج شکن های مردمی ، توسعه بنادر از جمله بندر لنگه ، سیریک و شهید ذاکری و احداث بنادر جدید عنوان کرد.303


شناسه خبری: 14363

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو