توسعه صنایع نیمه سنگین در منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14506
ساعت 07:09 سه شنبه 7 تير 1390

مدیرعامل منطقه ویژه پارس از توسعه صنایع نیمه سنگین در این منطقه ویژه خبر داد.

سید پیروز موسوی در گفتگو با بنا (bena) با اعلام اینکه 500 هکتار زمین برای ساخت و توسعه صنایع مختلط و نیمه سنگین در پارس جنوبی اختصاص یافته است و اظهار داشت: از این میزان 200 هکتار برای صنایع مختلط و 300 هکتار برای صنایع نیمه سنگین در نظر گرفته شده است.

او افزود: صنایع غذایی و دارویی، شیمیایی و سلولزی، پوشاک و نساجی، کانی های غیر فلزی، صنایع فلزی، ابزار و ماشین آلات، برق و الکترونیک، خودرو و نیروی محرکه از جمله صنایع مختلط قابل سرمایه گذاری در منطقه ویژه است.

موسوی یادآور شد: گروه های مختلف سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سفر به منطقه ویژه، علاقمندی خود را برای ساخت و استقرار صنایع مختلط و نیمه سنگین اعلام کرده اند؛ برخی از طرح های پیشنهادی این گروه ها در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه از اختصاص اراضی جهت توسعه صنایع دریایی در این منطقه خبر داد و افزود: تسهیلات مناسب سرمایه گذاری برای احداث دکل های هیدرولیک، حفاری و شمع کوبی در دریا در منطقه ویژه پارس فراهم شده است.

موسوی افزود: با توجه به گستردگی نیازهای صنعتی و تاسیسات دریایی، احداث پایگاه های بزرگ صنایع دریایی برای ساخت و نصب و تعمیر انواع سازه های دریایی، تاسیسات ساحلی و تجهیزات مرتبط با بنادر و کشتیرانی در منطقه ویژه پارس توجیه پذیر است.

او با اشاره به راهبردهای سرمایه گذاری منطقه ویژه جهت تشویق فعالان داخلی به سرمایه گذاری در این حوزه، ادامه داد: زمینی به وسعت 100 هکتار در غرب اراضی منطقه ویژه (اراضی شیرینو) به این منظور اختصاص یافته است.

موسوی گفت: فعالان سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی می توانند در زمینه احداث و نصب انواع سازه های دریایی مورد نیاز فعالیت های صنایع نفت و گاز، حفاری و شمع کوبی در دریا، احداث و نصب برج های اشتعال، احداث دکل های هیدرولیک، تعمیر کشتی و پوشش لوله های زیر آب، در اراضی یاد شده سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس، فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و هدایت آنها در جهت رشد و توسعه بخش های زیربنایی و منابع نفت و گاز را از اولویت های این سازمان در سال جاری خواند و افزود: شرایط احداث واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی به ویژه صنایع بالادستی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه فراهم شده است.

موسوی تصریح کرد: با احداث صنایع دریایی در پارس جنوبی، بازاریابی و صدور محصولات استحصالی، تولیدی و گسترش فعالیت های بازرگانی در این منطقه تسهیل می شود.

303

شناسه خبری: 14506

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو