نقش مهم منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم در توسعه صنعتي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14569
ساعت 05:49 شنبه 11 تير 1390


مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم گفت: وجود اين منطقه ويژه اقتصادي نقش مهمي در توسعه صنعتي استان داشته است.

به گزارش بنا (bena) 'عبادالله كامكار' در حاشيه بازديد از نمايشگاه توانمندي هاي صنعت و معدن استان قم گفت: تمركزگرايي در يك محدوده مي تواند بستر مناسبي براي ارايه خدمات و نظارت فراهم مي شود.

او با اشاره به شرايط جغرافيايي مناسب منطقه اقتصادي سلفچگان گفت: صدور كالا و ترانزيت از منطقه به بازارهاي جهاني، خدمات و تسهيلات انبارداري، تخليه و بارگيري كالا، ارايه خدمات و ايجاد تسهيلات گمركي و آزادي كامل ورود و خروج سرمايه و سود ويژه از جمله خدمات اين منطقه به سرمايه گذاران است.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم اضافه كرد: در اين منطقه واحدهايي در زمينه هاي عمومي صنايع چون صنايع شيميايي، فلزي، كاني هاي غيرفلزي، الكترونيكي، نساجي، غذايي و سلولزي و نيز صنايع ريلي و واگن سازي مانند واگن هاي قطارهاي دورن و برون شهري، باري و لكوموتيو و زمينه هاي خودرو سازي فعاليت دارند.

كامكار زمينه هاي واحدهاي توليدي، صنايع پايين دستي پتروشيمي، صنايع فولاد و ذوب آهن، ساخت سيلو و نيروگاه برق را از ديگر صنايع فعال در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان استان قم ذكر كرد.

او يادآور شد: خدمات صادرات، واردات، ترانزيت، ترخيص خودرو، فعاليت هاي تجاري و گمرك را از جمله خدماتي عنوان كرد كه در اين منطقه به صنعتگران و صاحبان صنايع مستقر آن ارايه مي شود.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم در ادامه با اشاره به موثر بودن برگزاري نمايشگاه ها افزود: نمايشگاه باعث ايجاد فضاي رقابتي ميان صنايع و در نتيجه ارتقاي كيفيتي كالا مي شود تا بتوان زمينه رقابت با بازارهاي جهاني را فراهم كرد.

گفتنی است منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان در محدوده اي به وسعت دو هزار هكتار در 185 كيلومتري تهران و در چهار راه جاده هاي ترانزيت در مركز ايران واقع است و نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان كشور ايفا مي كند.

به اين منظور دو هزار هكتار ديگر علاوه بر اراضي طرح مصوب به عنوان رزرو اراضي طرح توسعه در موقعيت روبروي محدوده فعلي منطقه در نظر گرفته شده است.
202

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو