ترانزيت خودرو از بندر اميرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14645
ساعت 06:35 دوشنبه 13 تير 1390


اولين محموله خودروي سواري از مبداء كشور امارات به مقصد كشور تركمنستان از طريق منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد ترانزيت شد.

مدير بندر و منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد در گفتگو با بنا (bena) اظهار داشت: اين منطقه بزرگ اقتصادي با قرار گرفتن در مسير كريدور ارتباطي شمال جنوب داراي پتانسيل هاي فراواني جهت صادرات، واردات و ترانزيت انواع كالا است و تلاش مديران آن همواره به گونه اي بوده كه از تمامي ظرفيت هاي بالقوه اين بندر استفاده شود.

به گفته ي سيد علي نعيمي برنامه ريزي ها به گونه اي است كه ركورد 2 ميليون تني تخليه و بارگيري سال 89 كه سالي بسيار پركار براي اين منطقه نيز به شمار مي رود را پشت سر گذاشته و به بيش از 3ميليون تن تخليه و بارگيري كالا دست يابيم . در اين ميان صادرات و ترانزيت انواع خودرو نيز جايگاه مناسبي يافته است و اوايل تير ماه سال جاري نيز اولين محموله خودروي سواري از مبداء كشور امارات به مقصد كشور تركمنستان از طريق منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد ترانزيت شد.

گفتني است بندر اميرآباد در راستاي جذب سرمايه گذاران جديد و صاحبان كالا، با در اختيار قراردادن امكانات ويژه اعم از اسكله رو-رو خودرو، انبار روباز و انبار مسقف و به تجار و بازرگانان توانسته هم زمان با توسعه عمراني بندر و منطقه ويژه، در جذب سرمايه هاي بخش خصوصي نيز بسيار موفق عمل کرده و به جايگاهي مناسب در بخش صادرات و واردات و ترانزيت دست يابد.303

شناسه خبری: 14645

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو