سرمايه‌گذاري 14 ميليارد دلاري در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14672
ساعت 10:57 دوشنبه 13 تير 1390

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي در جلسه مشترك مديران عامل مجتمع هاي پتروشيمي در ماهشهر با حضور سرپرست وزارت نفت از برنامه ريزي براي 14 ميليارد دلار سرمايه گذاري در منطقه ويژه پتروشيمي ماهشهر در برنامه پنجم توسعه خبر داد.
به گزارش بنا(bena)در اين جلسه ابتدا مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران گزارشي از آخرين وضعيت پتروشيمي هاي فعال واقع در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر به سرپرست وزارت نفت ارائه كرد.
عبدالحسين بيات در اين جلسه اظهار كرد: 25 ميليون تن ظرفيت نصب شده در اين مجتمع ها با سرمايه گذاري 9 ميليارد دلار انجام شده است و اين ظرفيت در غالب 18 مجتمع پتروشيمي در حال فعاليت است.
بيات افزود: با دستور رياست جمهوري كارگروهي مشترك با وزارت صنايع براي افزايش ارزش افزوده و اشتغال در منطقه تشكيل شده است.
او افزود: برخي از پتروشيمي هاي واقع در ماهشهر با كمبود خوراك مواجه هستند و حدود 10 ميليون تن ظرفيت خالي وجود دارد كه با پيگيري سرپرست وزارت نفت و ساير مديران در حال رفع كمبود خوراك براي اين واحدها هستيم.
بيات گفت: با افزايش سرمايه گذاري ها و نيز حضور بخش خصوصي در آينده شاهد رونق هر چه بيشتر صنعت پتروشيمي ايران خواهيم بود و با توجه به پتانسيل هاي موجود صنعت پتروشيمي ايران قابليت رشد را دارا است.
در اين جلسه مديران عامل شركت هاي پتروشيمي مارون، اروند، تندگويان و رازي و نيز مديرعامل منطقه ويژه پتروشيمي با ارائه گزارش هايي به بررسي وضعيت توليد در پالايشگاه هاي خود پرداختند.
ظريف كار، مديرعامل پتروشيمي بندرامام گفت: اين واحد در سال گذشته بيش از يك و نيم ميليارد دلار صادرات و نيز هزار ميليارد تومان فروش داخلي داشته است.
او با اشاره به ريسك بالاي پتروشيمي ها گفت: دولت با حمايت خود مي تواند از واحدهاي پتروشيمي كه همواره مظلوم واقع شده اند حمايت كند.


آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو