منطقه ويژه اقتصادي سرخس به لحاظ نعمت خدادادي هيچ كسري در زيرساخت ندارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14676
ساعت 11:29 دوشنبه 13 تير 1390


رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: منطقه ويژه اقتصادي سرخس به لحاظ نعمت خدادادي هيچ كسري در حوزه ي تجارت، توليد،‌ زيرساخت و آب و خاك حاصل خيز ندارد.


به گزارش بنا (bena) محمد جواد محمدي‌زاده در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي سرخس خاطرنشان كرد: زماني سرخس، آخر ايران بود اما امروز تابلوي عزت و سربلندي ايران به حساب مي آيد و علت آن ظرفيت هاي خدادادي است كه در كمتر نقطه اي مشاهده مي شود.


وي ادامه داد: آنچه كه اهميت دارد تقويت ارتباطات در سطح دنيا است و بايد از آن حداكثر استفاده را كرد به طور مثال جمعيت كثيري در چين در بحث انرژي و انتقال كالا علاقه‌مند هستند كه از اين مسير ريلي در سرخس استفاده كنند.


محمدي‌زاده تصريح كرد: كانون تبادل و ايجاد ارتباط با ساير كشورها سرخس است پس يكي از راه‌هاي اساسي منطقه موضوع ارتباطات ريلي است و بنا به ارزش بالاي منطقه بايد مديريت ريلي كل منطقه را در دست بگيريم.


وي افزود : بايد بزرگترين ناوگان حمل و نقل ريلي دنيا را چه در خريد، اجاره واگن و حتي شبكه مديريتي آسياي ميانه را نيز به دست بگيريم.


معاون رييس جمهوري با اشاره به ظرفيت بالاي منطقه سرخس بيان كرد:‌توليد خام اين منطقه فراوان است بايد پايگاهي در منطقه بوجود بيايد كه مواد خام را جمع آوري كند زيرا بحث جذب مواد خام و صنعتگر خارجي در اولويت است.


وي تصريح كرد: با اينكه ايران روي كمربند خشك و نيمه خشك دنيا قرار دارد ولي آب فراوان زيرزميني، خاك و آفتاب مناسبي نيز دارد كه آرزوي اكثر مناطق اطراف است.


محمدي‌زاده به ورود بخش خصوصي به منطقه اشاره كرد و گفت: در اين باره خود مردم سرخس در اولويت هستند در كنار مردم سرخس افراد خاص ديگري كه توانايي دارند نيز موثر خواهند بود.


رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور اظهارداشت: اينجا مي تواند بارانداز قوي از مواد خام كل منطقه شده و به علاوه نقطه اتصال و ارتباطات ريلي و هوايي در شرق، غرب، شمال و جنوب كشور باشد. 202


آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو