تجهيزات فعال در بندرشهید رجایی گواهينامه ايمني دریافت می کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14700
ساعت 08:56 سه شنبه 14 تير 1390

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دریافت گواهینامه ایمنی برای تجهزات فعال در بندر شهید رجایی خبرداد.

به گزارش بنا (bena)، محمد رضا پور رجبی در این رابطه گفت: باتوجه به سياست و اهداف كلان سازمان بنادر و دريانوردي، هشت شركت رده بندي معتبر داراي مجوز فعاليت در زمينه بازرسی و صدور گواهينامه ايمني و صلاحيت كار تجهيزات به مجتمع بندري شهيدرجايي معرفي و در زمينه بازرسي و صدور گواهينامه ايمني براي تجهيزات فعال در بندر فعاليت مي کند.

او خاطرنشان کرد: در اين راستا از سال 88 سامانه ورود اطلاعات در زمينه اخذ گواهينامه ايمني براي تجهيزات ملكي و همچنين كليه تجهيزات تحت بهره برداري بخش خصوصي فعال در بندر ایجاد شد كه با تعامل و همكاري شركتهاي خصوصي تا کنون بیش از 80 درصد تجهیزات شناسایی شده تحت بهره برداری شرکتهای فعال در بندر موفق به اخذ گواهينامه ایمنی و صلاحیت کار شده اند.

پور رجبی تعداد تجهيزات شناسايي شده در بندر را بیش از 2 هزار و 900 دستگاه عنوان کرد و گفت : از اين تعداد2 هزار و 426 دستگاه موفق به اخذ گواهينامه ايمني از شركتهاي رده بندي شده اند.

او عمده این تجهیزات را تجهيزات منطقه ويژه و تجهيزات تحت بهره برداري بخش خصوصي مانند كشنده ، ليفتراك ، سايد ليفت، ريچ استاكر، جرثقيل، ترانستينر، استرادل كرير، گنتري كرين ذکرکرد.

پور رجبی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: اين اقدام در راستاي تحقق اهداف IMS به منظور ارتقاء سطح ايمني و كاهش سوانح و حوادث در مجتمع بندري شهيد رجايي و همچنین بهره گيري از توان عملياتي تجهيزات تحت بهره برداري بخش خصوصي بصورت ساليانه صورت گرفته است و اين روند همچنان در سال جاري بعنوان يك شاخص مهم از جمله پروژه هاي سال جاري اين اداره كل تداوم خواهد یافت.

او درعین حال اضافه کرد: گواهینامه های ایمنی و صلاحیت کارتجهیزاتی که مدت اعتبار آنها منقضی شده در حال بازرسی وصدور مجدد است.303

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو