با افزایش تولید گاز پارس جنوبی خوراک قطب پتروشیمی کشور تامین می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14725
ساعت 05:41 چهارشنبه 15 تير 1390

سرپرست وزارت نفت تصریح کرد: با افزایش تولید گاز فازهای پارس جنوبی می توان خوراک مورد نیاز مجتمع های مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر را تامین کرد.

به گزارش بنا (bena)، محمد علی آبادی در سفر اخیر خود به سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه راهکارهای مناسبی برای جبران کمبود خوراک مجتمع های پتروشیمی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: باید با افزایش تولید گاز فازهای پارس جنوبی می توانیم بیش از گذشته خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی را تامین کنیم.

با توافق مدیران عامل دو سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در راستای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در جنوب کشور، متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه صنایع پتروشیمی به پارس جنوبی دعوت شدند؛ این توافق به دلیل کمبود اراضی و عدم دسترسی سریع به خوراک مورد نیاز متقاضیان صورت گرفت.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده ای به وسعت حدود 2600 هکتار در استان خوزستان پذیرای بسیاری از مجتمع های پتروشیمی و صنایع پایین دستی شده است.

هم اکنون 1500 هکتار از اراضی منطقه ویژه پارس (در منطقه پارس 1) جهت استقرار طرح های سرمایه گذاری در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی اختصاص یافته و جانمایی شد است.

ظرفیت توسعه صنایع پایین دستی در منطقه ویژه پارس به گونه ای است که در سال گذشته از مجموع بیش از 40 میلیون تن تولیدات صنایع پتروشیمی کشور، 16 میلیون و 300 هزار تن آن در این منطقه تولید شده است.

هم اکنون ظرفیت نصب شده تولید محصولات پتروشیمی در عسلویه افزون ‌بر 22 میلیون تن است؛ با را راه اندازی واحدهای جدید در سال جاری در منطقه عسلویه، ظرفیت نصب شده تولید محصولات پتروشیمی این منطقه به حدود 30 میلیون تن افزایش می یابد.303

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو