بندر امیرآباد یکی از افتخارات استان مازندران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14740
ساعت 11:01 چهارشنبه 15 تير 1390


مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد این بندر را یکی از افتخارات استان مازندران دانست.
سید علی نعیمی در گفتگو با بنا (bena) ضمن خیر مقدم به معاون وزیر ره و شهرسازی و هیئت همراه، از تعامل ویژه ای که استاندار مازندران و دیگر مقامات استانی با این بندر دارند تشکر و قدردانی کرد .

او اتصال به شبکه ریلی سراسری، تجهیزات به روز بندری و دریایی، اسکله های رو-رو کامیون و ریلی، قرار گرفتن در مسیر طلایی کریدور شمال – جنوب و پیشرو بودن بندر در زمینه های نفت، انرژی، دام و غلات از خصوصیات منحصر به فرد بندر اعلام کرد.

نعیمی از آغار سوآپ نفت خام بندر نکا خبر داد و گفت: با دستور ویژه‏ی هیئت دولت شاهد آغاز مجدد سوآپ و ترانزیت نفت و انواع مواد سوختی از این منطقه خواهیم بود .

نعیمی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم امسال به رکورد تخلیه و بارگیری بیش از 3 میلیون تن دست یابیم  .

او توان عملیاتی بندر امیرآباد را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: در سال گذشته ما برای اولین بار مواردی همچون پهلو دهی همزمان 10 فروند کشتی،  تخلیه و بارگیری 24 ساعته، ترانزیت سوخت به افغانستان و سالی بدون هیچگونه حادثه را سپری کرده ایم که همه ی این نتایج حاصل زحمات بی دریغ و خالصانه کارکنان متعهد و دلسوز و تعامل سازنده با مقامات و دولتمردان است .

نعیمی از پروژه هایی همچون احداث شهر بندری، تملک اراضی باقیمانده بندر، حفظ حیات وحش میانکاله و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان پروژه های مهم این منطقه نام برد .

در خاتمه مهمانان از بندر ، اسکله ها و پروژه های در حال بهره برداری و در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید کردند .303


آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو