برگزاری جلسه ایثارگران دستگاه های اجرایی مازندران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14761
ساعت 07:04 پنج‌شنبه 16 تير 1390


جلسه ایثارگران و مشاورین امور ایثارگران دستگاه های اجرایی مازندران با حضور نمایندگان و مشاوران ایثارگر دستگاه های اجرایی استان مازندران در سالن آمفی تئاتر بندر امیرآباد برگزار شد .

به گزارش بنا (bena)، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به کسب رکوردهای مختلف در این قطب اقتصادی شمال کشور، اضافه کرد: بندر امیرآباد بعنوان بندر پیشرو(پایلوت) در زمینه های غلات، سوخت، دام و گوشت، خودرو و انرژی معرفی شده است و امیدواریم با بهره گیری صحیح منابع و تجهیزات بتوانیم در سالجاری نیز همچون سالهای اخیر رکوردهایی در زمینه تخلیه و بارگیری کالا و صادرات و ترانزیت کسب کنیم .

سید علی نعیمی در زمینه سرمایه گذاری در منطقه ویژه نیز افزود : سرمایه گذاران زیادی تا کنون جذب شده و در حال احداث یا بهره برداری از طرح های خود هستند که از آنها می توان به راه اندازی سومین کارخانه بزرگ تولید میلگرد کشور، احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه، احداث نیروگاه گازی، آغاز احداث کارخانه  تولید ورق فولادی و سورتینگ میوه و تره بار اشاره کرد  .

او با اشاره به نیروگاه نکا، پایانه نفتی نکا، دریابانی و صدرا ، اهمیت صنایع تاسیس شده در جوار این منطقه ویژه  را بسیار مهم خواند و افزود در کنار این صنایع ، حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله برای ما در اولویت بوده و اصول ما بر پایه حفاظت و تعامل مفید با محیط زیست شکل گرفته است .

نعیمی با اشاره به اهمیت این منطقه ویژه اقتصادی در تولید اشتغال استان از ایثارگران به خاطر تامین امنیت و حفظ اقتدار کشور در خلال سالهای دفاع مقدس تشکر نمود و این پیشرفت های اقتصادی و علمی و فرهنگی را نتیجه تلاش این عزیزان دانست و اظهار امیدواری کرد با استعانت از خداوند متعال ، همه ی افراد در هر جایگاهی که هستند در پیشبرد اهداف مقدس این نظام اسلامی موفق باشند . پس از پایان این سخنرانی، جلسه با تبادل نظر شرکت کنندگان و بررسی قوانین و تسهیلات مرتبط با امور ایثارگران ادامه یافت.

گفتنی است از برنامه های این همایش ، گشت دریایی در آبهای ساحلی و بازدید میدانی از بندر و اراضی منطقه ویژه بود .303


آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو