آغاز مجدد سوآپ نفت خام از بندر نكا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14762
ساعت 07:14 پنج‌شنبه 16 تير 1390

پس از گذشت حدود یک سال از توقف فعالیت سوآپ نفت خام در بندر نفتی نکا (زیر مجموعه بندر امیرآباد)،  اولین کشتی سوآپ نفت خام از مبدا کشور ترکمنستان جهت تخلیه (5204) تن نفت خام به اسکله 2 این بندر نفتی پهلو دهی گرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با بنا (bena) اظهار داشت: پیرو قرارداد شرکت ویتول سوئیس با شرکت ملی  نفت ایران  قرار است روزانه به مقدار 50 هزار بشکه نفت خام از طریق این بندر عملیات سوآپ انجام شود.

سید علی نعیمی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت خالصانه کارکنان، منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در سال جاری که به نام جهاد اقتصادی مزین شده است نیز همچون گذشته موفقیت های روز افزون کسب نموده و در راه پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق عمل نماید.

گفتنی است، مجتمع عظیم منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بعنوان بزرگترین بندر در حال توسعه شمال ایران در کرانه جنوبی دریای خزر و 51 کیلومتری شمال شرقی شهرستان ساری ( مرکز استان مازندران) واقع است.

بر اساس این گزارش عملیات ساخت بندر امیرآباد از سال 1375 آغاز شد این بندر به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی، وسعت کافی و استعدادهای منحصربفرد در سال 1376 از سوی شورای عالی مناطق آزاد بعنوان منطقه ویژه به تصویب رسید و مسئولیت آن به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار گردید که بعنوان حلقه طلایی دالان بین المللی ترانزیت شمال - جنوب ، دسترسی به .بازارهای بزرگ آسیای میانه را پدید آورده است.303


آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو