تغییر شماره سامانه پیام کوتاه هواشناسی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14821
ساعت 05:30 يکشنبه 19 تير 1390

 

 
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تغییر شماره سامانه پیام کوتاه هواشناسی این اداره کل خبرداد.
 
 
اله مراد عفیفی پور در گفتگو با بنا (bena) گفت:  یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی ، تامین ایمنی دریانوردی است که از مصادیق آن ارائه اطلاعات و توصیه های هواشناسی به دریانوردان می باشد.
 
 
او افزود: این اداره کل در جهت ایجاد خدمات و ارائه تسهیلات به دریانوردان عزیز و تامین نیازمندیهای آنها در راستای ایمن سازی تردد های دریایی، سامانه پیام کوتاه هواشناسی را در سال 1389 با اختصاص یک شماره تلفن همراه راه اندازی کرد.
 
 
عفیفی پور با اشاره به استقبال بالای دریانوردان و مردم از این سامانه گفت: این سامانه به طور  روزانه و در زمان مشخص اخبار و اطلاعات هواشناسی را با فرمت مورد نیاز و قابل استفاده برای دریانوردان به شماره هایی که از قبل درخواست کرده بودند ارسال می کرد.
 
 
او اضافه کرد: در جهت ارتقاء این سامانه و در جهت تکریم ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به اطلاعات هواشناسی ، شماره این سامانه از شماره تلفن همراه به شماره 300076373000 تغییر یافت که امیدواریم این موضوع بهره برداری و استفاده از سامانه را برای دریانوردان تسهیل کند.
 
 
عفیفی پور خاطرنشان کرد: دریانوردان عزیز و کسانی که به اطلاعات هواشناسی نیازمندند می توانند با ارسال حروف به شماره مذکور از اطلاعات هواشناسی غرب ، مرکز ، شرق و شرایط اضطراری مطلع شوند.
 
 
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح چگونگی ارسال حروف افزود: برای اطلاع از اخبار هواشناسی غرب استان شامل بندرلنگه ، جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی ، حرف W را به سامانه مذکور ارسال کند.
 
 
او گفت: همچنین برای اطلاع از اخبار هواشناسی شرق هرمزگان شامل میناب ، سیریک ، جاسک و تیاب ، حرف E و اخبار مرکز استان شامل بندرعباس ، قشم ، لارک و هرمز حرف C را ارسال کند.
 
 
عفیفی پور اضافه کرد: همچنین با ارسال حرف D اخبار اضطراری هواشناسی برای دریانوردان ارسال می شود.
 
303
 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو