بازدید کارشناسان اداره کل همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه از بندر امام خمینی (ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14851
ساعت 10:50 يکشنبه 19 تير 1390

 
 
هیأتی مرکب از رئیس و کارشناسان اداره کل همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور آشنایی با توانمندی های اقتصادی و بازرگانی  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، از این مجتمع بندری بازدید کردند . 
 
به گزارش بنا (bena) سفر یک روزه این هیأت 15 نفره به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، با نشست مشترک با معاونین دریایی و بندری ، مهندسی و عمران آغاز شد.
 
 در این نشست میهمانان با موقعیت ، ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و بازرگانی مجتمع بندری امام خمینی (ره) آشنا شدند .
 
 «علیرضا خجسته» ؛ معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، نیز با اشاره به اجرایی شدن قوانین و مقررات منطقه ویژه اقتصادی از ابتدای مردادماه سال جاری در بندر امام خمینی (ره) ، اظهار داشت  : با اجرایی شدن این مقررات بندر امام خمینی (ره) با مساحت 11 هزار هکتار بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به شمار خواهــد رفت . 
 
او همچنین با اشاره به انجام 22 درصد از ترانزیت خروجی کشور از بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت ، با ترانزیت این حجم از فرآورده های نفتی عراق ، این بندر عنوان بزرگترین مرز ترانزیتی کشور را به خود اختصاص داده است . 
 
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  در ادامه ، مزیت های بازرگانی و ترانزیتی این بندر را با توجه به موقعیت آن در مسیر ترانزیتی شمال – جنوب و شرایط مساعد آن جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی تبیین کرد . 
 
پس از ارائه گزارش توسط مدیر پایانه غلات خلیج فارس در خصوص روند پیشرفت مراحل عملیاتی احداث بزرگترین پایانه غلات کشور که با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز به فعالیت کرده است ، «سعید کوزه گر»؛ رئیس اداره آفریقایی همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه ، ضمن اعلام خرسندی خود به جهت ملاحظه ظرفیت های چشم گیر بازرگانی در بنادر خوزستان ، پیشرفت های انجام شده در این زمینه را باعث غرور و افتخار هر ایرانی دانست  .
 
 او با تأکید بر شناسایی فرصت ها ی اقتصادی در کشور و تلاش جهت گسترش ارتباطات بین بازرگانان و شرکت های ایرانی و خارجی ، اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه های بزرگ بازرگانی به زودی شاهد حل مشکل اشتغال که دغدغه همه مسؤولین است و توسعه بیشتر  تجارت و عمران در این  استان و کشور باشیم . 
 
در ادامه این نشست کارشناسان این هیأت  طی پرسش و پاسخ با معاون دریایی و بندری این اداره کل و مدیران شرکت های بخش خصوصی سرمایه گذار در خصوص چگونگی و جزییات سرمایه گذاری به بحث و بررسی پرداختند .
 
این هیأت در ادامه بازدید خود از نقاط مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) ، از طرح احداث  پایانه غلات خلیج فارس که مراحل نخستین احداث را می گذارند ، دیدن کردند .
 
برچسب ها : بازدید کارشناسان، اداره کل همکاری های اقتصادی ، وزارت امور خارجه، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، مجتمع بندری، معاونین دریایی و بندری ، مهندسی و عمران، رئیس اداره آفریقایی همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه
 

شناسه خبری: 14851

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو