آغاز عملیات اجرایی شهر سلامت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14900
ساعت 07:02 سه شنبه 21 تير 1390

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از آغاز عملیات اجرایی شهر سلامت در این منطقه ویژه خبر داد.

نادر طيبي در گفتگوی اختصاصی با بنا (bena) اظهار داشت: شهر سلامت به عنوان زیرمجموعه منطقه ویژه اقتصادی شیراز عهده دار توریست درمانی و اقداماتی مورد نیاز برای این مهم است.

او با اشاره به شهر دانشگاهی تصریح کرد: اراضي در اختيار شهر دانشگاهي شيراز در ضلع غربي شهر صدرا براي فعاليت، استقرار و ساخت و ساز دانشگاه‌هاي بين‌المللي پيشنهاد شده است.

طیبی گفت: بنا بر قوانين منطقه ويژه اقتصادي شيراز 500 هكتار از اراضي در اختيار شهر جديد صدرا دو سال است پيگيري مي‌شود اما هنوز اقدامات آن بر روي كاغذ و در حد حرف باقي مانده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز جذب سرمایه گذار را از اولویت های مهم این منطقه دانست و گفت: تمامی زیر ساخت ها در منطقه آماده و فراهم است، تنها ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد و خیلی از سرمایه گذاران از مزایای منطقه ویژه اقتصادی شیراز آگاهی ندارند.

او در ادامه درباره اقدامات قابل پیگیری در این منطقه بیان داشت: بنا بر تفاهمنامه‌هاي صورت‌گرفته كارخانه روغن نباتي نرگس شيراز در منطقه ويژه مستقر مي‌شود و همچنين بر اساس تدابير انديشيده‌ شده، اين كارخانه در بخش انتهايي اين منطقه واقع مي‌شود تا از بروز آلودگي جلوگيري شود.

طيبي از استقرار شركت پتروشيمي در منطقه ويژه اقتصادي شيراز خبر داد و افزود: شركت پتروشيمي شيراز با در اختيار گرفتن 200 هكتار از اراضي اين منطقه اقدام به احداث كارخانه تعمير و نگه‌داري مجموعه پتروشيمي كرده است.

او با اشاره به کشکلات تجار خاطرنشان كرد: از ديرباز بن جاده‌اي مشكل عمده تجار بوده كه بر اساس اين بن، كالاها از مبدا به مقصد تضمين مي‌شوند كه در همين راستا منطقه ويژه اقتصادي شيراز با همكاري يكي از بيمه‌هاي طرف قرارداد گمرك ايران توافق كرده است كه تضمين مناسب براي بن مورد نياز تجار تأمين شود.

طيبي ادامه داد: از جمله مزاياي تحقق بن جاده‌اي براي تجار مي‌توان به كاهش هزينه ترانزيت و جا به‌ جايي كالا و تسريع در امور جا به‌ جايي اشاره كرد.

او از احداث 7000 مترمربع انبار برای گمرک منطقه خبر داد و تصريح كرد: در جلساتي كه با گمرك ايران برگزار شد چسب و چيني‌آلات به عنوان كالاهاي تخصصي براي گمرك شيراز در نظر گرفته شده و به زودي نيز صدور مجوز ترخيص لوازم خانگي توسط اين گمرك محقق مي‌شود.
طیبی همچنین از ترخیص کالای تعاونی مرزنشینان در گمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي شيراز با فراهم بودن امكانات زيرساختي، آمادگي پذيرش و حمايت از تجار را اعلام مي‌كند.
303




آخرین اخبار

پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو