برگزاری مانور اطفاء حريق دريايي در بندر امام خميني(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14962
ساعت 11:34 چهارشنبه 22 تير 1390

 

 
 مانور مشاكتي امداد و نجات ، اطفاء حريق دريايي ، امداد و نجات و مقابله با آلودگي در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) برگزار شد. 
به گزارش بنا (bena) ، عليرضا خجسته ، معاون دريايي و بندري اين اداره كل ، در این مراسم که با مشاركت ادارات و شركتهاي خصوصي كارگزار اداره كل در اسكله شماره 9 بندر امام خميني(ره) برگزار شد گفت : در اين مانور با هدف آمادگي هرچه بيشتر تيم هاي آتش نشاني خشكي و دريايي برگزار شد.
 
او افزود: حفظ آمادگي و ارزيابي تيم مقابله با آلودگي دريايي بندر ، تست آماده به كار بودن تجهيزات مقابله با آلودگي ، ارتقاي سطح  ايمني در بندر و اجراي الزامات سيستم مديريت يكپارچه ، آمادگي هرچه بيشتر واحد هاي جستجو و نجات ، همكاري بيشتر و بهتر ما بين ادارات و ساير شركت ها داخلي و هماهنگي با واحد هاي همجوار و برقراري زنجيره ارتباطي مابين مرکز مديريت بحران و فرماندهان حاضر در صحنه به عنوان ديگر اهداف برگزاري اين مانور بيان كرد .
 
خجسته ادامه داد : طبق سناريوي از پيش طراحي شده در اين مانور سهل انگاري يكي از ملوانان کشتی مهر پهلو گرفته در اسكله 9 در قسمت پاشنه موجب آتش سوزي آن ميگردد كه در اثر اين حادثه كليه سيستم هاي برقي شناور از مدار خارج شده و به علت نامشخص ژنراتور اضطراري نيز روشن نمي شود .
 
 فرمانده کشتی مهر از طريقVHF حادثه را به مرکز MRCC اطلاع و درخواست کمک فوری مینماید  كه گزارش حادثه بلافاصله از مرکز MRCC به ایمنی و آتش نشانی ، کمیته مدیریت بحران و سایر ادارات ذیربط اعلام مي گردد كه در مدت 30 دقيقه كليه مراحل مانور مطابق برنامه با موفقيت به پايان مي رسد . 
 
او در پايان از مشاركت ادار ه ايمني و حفاظت دريا نوردي ، اداره حراست (ISPS) ، مرکز HSE  ، نيروهاي گاردو انتظامات ، مركز ايمني و بهداشت ، اداره برق و تاسيسات ، امور بندري ، امور عمومي و خدمات و روابط عمومي در برگزاري موفق اين مانور خبر داد .202
 

شناسه خبری: 14962

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو