ارزش افزوده در مناطق ويژه اقتصادي کمک حال توليد کنندگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1507
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته دبير کميسيون ارزش افزوده مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي؛ بحث ارزش افزوده در مناطق ويژه اقتصادي مي تواند به توليد کنندگان در اين مناطق کمک کند.

احمد غرقي دبير کميسيون ارزش افزوده مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود:« بحث ارزش افزوده (کالاي مجاز به سرزمين اصلي) در مناطق ويژه اقتصادي مي تواند به توليد کنندگان در اين مناطق کمک کند چرا که درصد ي از کالايي که توسط توليد کننده توليد مي شود از پرداخت ماليات معاف مي شود».

به گفته وي؛ در اين راستا بحث ارزش افزوده(کالاي مجاز به سرزمين اصلي) موجب کمک به توليد کنندگان کالاهاي توليد شده در اين مناطق مي شود ».

غرقي افزود:«اين که برخي از مديران امور مالي اين مناطق مي گويند «صنعتگران در صورتي که قصد ورود کالاهاي خود به سرزمين اصلي را داشته باشند بايد دو بار ماليات پرداخت کنند که اين امر موجب کاهش فعاليت صنعتگران مي شود»درست نيست چرا که بازرگان، تجار و صنعتگران در اين مناطق بسيار فعال هستند و روز به روز بر تعداد آنان افزوده مي شود».

وي اضافه کرد:« در اين رابطه مسئولين و نمايندگان کميسيون ارزش افزوده در مناطق ويژه اقتصادي مي تواند اظهار نظر مقبولي ارائه دهند».
/205

شناسه خبری: 1507

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو