نقش منطقه ویژه اقتصادی در توسعه صنعت هرمزگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15119
ساعت 06:22 پنج‌شنبه 30 تير 1390


منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس نقش مهمی در توسعه صنعت هرمزگان دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس گفت: تمرکزگرایی در یک محدوده می تواند بستر مناسبی برای ارایه خدمات و نظارت را فراهم کند.

هندیان در گفتگو با بنا (bena) هدف از ایجاد این منطقه را فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و هدایت آنها در جهت احداث واحدهای صنعتی و معدنی صنایع انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی، افزایش و توسعه فناوری‌های مدرن حوزه تولید، مهارت‌های مدیریتی، انتقال دانش ، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت با بازارهای جهانی عنوان کرد.

او تصریح کرد: با شرایط جغرافیایی، نیروی متخصص ، نزدیکی به بازارهای هدف ، نزدیکی به خطوط هوایی،دریایی و زمینی منطقه ویژه،چرخه‌ای از صنایع "مادر" در منطقه در حال شکل‌گیری است که به طور مستقیم بیش از 30 هزار شغل تا پایان برنامه پنجم ایجاد می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس گفت: بیش از 23 شرکت سرمایه گذار،48 هزار میلیارد ریال در صنایع سرمایه گذاری کرده اند که این وجود استعداد و توان منطقه را نشان می دهد.

هندیان وجود اسکله عظیم تخلیه و بارگیری با ظرفیت 6 میلیون تن در سال که در حال توسعه به 12 میلیون تن است را یکی از مزیت های بسیار مناسب در صنعت فولاد عنوان کرد.

او گفت: در این منطقه شرکتهای آلومینیوم المهدی - آلومینیوم هرمزال- فولاد هرمزگان- فولاد کاوه جنوب - فولاد جنوب و فولاد صبا خلیج فارس - نیروگاه گازی نما- پست برق 230/400- پست گنو با خطوط انتقال 30کیلومتری وتعداد3 آب شیرینکن فعالیت دارند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس در خصوص تسهیلات منطقه ویژه افزود: خدمات صادرات، ترانزیت، ترخیص کالا،- صدور قبض انبار تفکیکی و گواهی مبداء برای کالاهای وارداتی وصادراتی، آزادی مشارکت وسرمایه گذاری برای اتباع داخلی وخارجی ،ورود وخروج کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی برای پردازش، اسکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب وصدور مجدد کالا،تخصیص سرمایه های خارجی وسود حاصل آنها ،آزادی ورود و خروج سرمایه به منطقه، مشمولیت قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی، فعالیت های تجاری و گمرک را از جمله خدماتی است که در این منطقه به صنایع مستقر و سرمایه گذاران ارائه می شود.303

شناسه خبری: 15119

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو