برگزاری همایش آشنایی با نظام و آیین نامه دورکاری در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15125
ساعت 07:31 پنج‌شنبه 30 تير 1390

همایش آشنایی با نظام و آیین نامه دورکاری در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش بنا (bena)، مشاور معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تغییر نقش نیروی انسانی در گذر زمان، از دور کاری به عنوان یک روش سازماندهی کار نام برد که با استفاده از پردازش اطلاعات اجرا می شود.

علی قنبری افزود: در دنیا این موضوع از دهه 70 به طور رسمی مطرح شد به طوری که در حال حاضر بیش از 100 میلیون نفر در دنیا به طریق دورکاری در حال فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه آیین نامه دورکاری در سال گذشته تصویب و ابلاغ شد به مزایای این شیوه کار اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه های زندگی، افزایش فرصت های شغلی ، ایجا توازن مناسب بین کار و زندگی و افزایش بهره وری از جمله مهمترین مزیت های این شیوه است.

قنبری در عین حال کاهش ترافیک و آلودگی و بهبود کیفیت زندگی و اصلاح اقتصادی را جمله دیگر مزایای بهره گیری از این شیوه خواند و تاکید کرد: دورکاری، مرخصی و یا بیکاری نیست بلکه در این روش وقت محوری جای خودش را به کار محوری می دهد.

او با تاکید بر اینکه همه دستگاههای اجرایی ملزم شده اند الزامات اجرای این آیین نامه را فراهم نمایند گفت : کارگروهی در استانهای و دستگاههای اجرایی تشکیل شده که وظیفه این کارگروه تعیین و شناسایی مشاغلی است که امکان انجام از طریق دورکاری را دارد.

قنبری کار در خانه را از جمله مهمترین اولویت های اجرای دورکاری در مرحله اول اجرای آن عنوان کرد و افزود : دورکاری برای کارکنان دولت اختیاری است و هیچ دستگاهی نمی تواند کارمند خود را مجبور به دورکاری نماید.

او فرهنگ سازی را لازمه اجرای این طرح خواند و گفت : یکی از مهمترین مشکلاتی که این طرح با آن روبرو است ، مقاومت مدیران است که با توجه به مزایای فراوانی که این طرح دارد ، اجرای آن بسیاری از مشکلات کنونی را مرتفع می نماید.

قنبری از داشتن نظم و ترتیب، توانایی انجام کار به طور مستقل، داشتن اطلاعات و مهارت شغلی بالا به عنوان شرایط مورد نیاز فرد دورکار اعلام کرد و گفت: کسانی که مهارت مدیریت زمان قوی دارند و اعتماد لازم را در مدیر و یا سرپرست خود ایجاد نمایند و در عین حال به حداقل کنترل و نظارت نیاز دارد و افراد مستعدی برای بهره مندی از این شیوه هستند.
303

شناسه خبری: 15125

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو