اشتغال 20هزارنفر طی سه ماهه آینده در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15155
ساعت 06:14 شنبه 1 مرداد 1390

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست با استاندار بوشهر خبرداد:20هزار نفر ظرف سه ماه آینده در پروژه های پارس جنوبی مشغول کار می شوند.

به گزارش بنا (bena)، سیدپیروز موسوی در نشست با استاندار بوشهر ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در پارس جنوبی گزارشی از آخرین وضعیت روند جذب نیروهای بومی در پروژه های پارس جنوبی ارائه کرد.

او تصریح کرد: طی سه ماه آینده حدود 20 هزار نفر باید در مرحله نصب و احداث پروژه های پارس جنوبی جذب شوند؛ برای تحقق این مهم تمام تمهیدات و برنامه ریزی های لازم جهت آموزش نیروهای مورد نیاز در این بخش انجام شده است.

موسوی ادامه داد: روند جذب اعتبار لازم برای اجرای تفاهم نامه میان فنی و حرفه ای و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال انجام است که به موجب آن اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر جهت تامین نیروهای مورد نیاز فازهای باقیمانده پارس جنوبی، دوره های تخصصی برگزار می کند و سپس نیروهای مهارت دیده را جهت اشتغال به شرکت های فعال و مستقر در پارس جنوبی معرفی می کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به دیگر فعالیت های در زمینه آموزش و جذب نیروهای بومی افزود: هم اکنون 100 نفر از نیروهای بومی ساکن شهرستان های دیر،کنگان و جم در مرکز فوق تخصصی جوش ایران که در منطقه مستقر است در حال آموزش هستند که این افراد پس از پایان دوره در پروژه های این منطقه مشغول به کار خواهند شد.

موسوی در باره نقش مصوبات سفرهای ریاست جمهوری و هیات دولت در توسعه و آبادانی استان بوشهر یادآور شد: وزارت نفت برای اجرای تعهدات خود در مصوبات سفرهای اول و دوم رئیس جمهوری به استان بوشهر 56 میلیارد تومان پرداخت کرده است همچنین اعتبار 18میلیاردتومانی دیگری نیز در مرحله پرداخت می باشد.

او در مورد برخی چالش ها و موانع و نگرانی ها برای اجرای کامل مصوبات سفر، با اشاره به بحث سهم المشارکه استان بوشهر در به نتیجه رساندن این مصوبات، از حمایت های استاندار بوشهر تقدیر کرد و خواستار تلاش و تاکید مدیریت عالی استان بر جلب مشارکت فعال دیگر دستگاه ها و سازمان های دولتی استان بوشهر نسبت به پرداخت سهم المشارکه خود برای شتاب در اجرای پروژه ها شد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس تصریح کرد: تنها نگرانی ما بحث سهم‌المشارکه استان در این زمینه است که تعلل در پرداخت آن ممکن است موجب توقف پروژه‌ها شود که امیدواریم با همکاری مدیریت ارشد استان زمینه تسریع در اجرا و تکمیل پروژه ها محقق شود.

موسوی همچنین با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در نخستین روزهای سال جهاد اقتصادی به عسلویه به عنوان پیشانی و خط مقدم جبهه اقتصادی و برکات حضور معظم له گفت: در سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی 24 میلیارد و 500 میلیون تومان تعهدات وزارت نفت در حوزه‌های آموزش، راه و توسعه خدمات درمانی داشتیم که امیدواریم با برنامه ریزی مطلوب مسوولان استان و شهرستان کنگان و نیز با انعقاد تفاهم نامه های جداگانه با سازمان های متولی، عملیاتی شدن این پروژه های مهم شتاب یابد.
303

شناسه خبری: 15155

آخرین اخبار

پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو