منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با محوریت مس و پسته احداث می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15210
ساعت 07:25 يکشنبه 2 مرداد 1390

مدیر عامل شرکت NCE گفت: درطراحی منطقه اقتصادی ویژه رفسنجان به دو عنصرطلای سرخ و طلای سبز باید توجه ویژه شود.

به گزارش بنا (bena) مهندس سید محمود آیت اللهی موسوی با بیان این مطلب تصریح کرد : منطقه ویژه اقتصادی باید جز مناطق تخصصی صنعتی مدنظر قرار گیرد تا بتواند به قابلیت های خود دست یابد و در کنار مناطق نزدیک تهران به موفقیت های خوبی دست یابد.

او با اظهار تاسف از انبار شدن پسته رفسنجان در تهران اظهار داشت : در طراحی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از تجارب مثبت مناطق ویژه درجنوب آسیا در کشور چین و تجارب منفی هند ومقایسه آن دو با بنگلادش استفاده شده است.

آیت اللهی موسوی خاطرنشان کرد:گروه مهندسین مشاور NCEبرای طراحی منطقه اقتصادی رفسنجان با حضور دو پروفسور طراح آلمانی با نام های جورج کهل مایر، متخصص کانستراکشن و سازه وهولگر کوهنل ، متخصص طراحی وتوسعه شهری از بهمن سال گذشته کار خود را در طراحی سایت پلان منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز کرده اند.

او افزود: آنچه در طراحی این منطقه مدنظر قرار گرفت جدا از زیباییها و جاذبه های بصری در ایجاد یک شهر صنعتی زیبا ایجاد جاذبه های بیشتر برای جلب سرمایه گذاران خارجی است.

مدیر عامل شرکت NCE یادآورشد:ما زمانی می توانیم موفق شویم که در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از ایجاد بیشترین جاذبه درجذب خوب سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم که شرکت NCEموفق شده است در طراحی خود به این نکته مهم دست یابد.

موسوی گفت:با توجه به حساسیت منطقه باید نسبت ایجاد صنایع پایین دستی مس و همچنین ایجاد کارخانجات فرآوری پسته که بتواند نسبت به تولیدات جدید از قسمت های مختلف درخت پسته وتولید محصولاتی از شاخه ، برگ و
حتی پوسته پسته زمینه خوبی برای صادرات پسته و فرآورده های آن را از همین منطقه را فراهم کند.

او افزود:کمبود شدید آب مسئله ای بود که در طراحی منطقه مدنظر قرار گرفت و ما می خواهیم براین محدودیت غلبه کنیم و ارتباط صمیمی بین عناصر طبیعت و انسان برقرار کنیم.

مدیر عامل شرکت NCE ادامه داد:سیرجان تجربه موفقی در مناطق اقتصادی است و رفسنجان نیز می تواند با موقعیت خوبی که دارد به ایجاد جاذبه ها کمک کند و جز مناطق خوب و نمونه قرار گیرد.

او گروه معماری NCEرا از گروه های پیرو مکتب هاوس آلمان دانست و گفت: 17سال از طول عمر این شرکت طراحی و معماری شهری می گذرد با توجه به اینکه همکاران آلمانی این شرکت از اساتید دانشگاه هستند با روش های طراحی خاص می تواند منطقه رفسنجان را منطقه ای ممتاز در ایران معرفی کند.

گروه NCE که به کرمان وارد شد قرار است در مدت 3روز اقامت خود در کرمان با اساتید دانشگاه و مسئولین قسمت های مختلف و تجار جلساتی داشته باشد طراحی سایت پلان منطقه اقتصادی رفسنجان به وسعت 800هکتاردر سه فاز از کارهای این گروه معماری است.
202

شناسه خبری: 15210

آخرین اخبار

پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو