بازدید اعضای طراحی شرکت NCEاز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15257
ساعت 09:17 دوشنبه 3 مرداد 1390

اعضای چهار نفره شرکت طراحی و معماری NCE که با مدیرعاملی سیدمحمود آیت اللهی صبح امروز در محل سایت پلان منطقه اقتصادی حاضر شده و به بررسی وضعیت پروژه پرداختند.
به گزارش بنا (bena) پروفسور کهل مایر ، متخصص سازه ها و کانستراکشن و پروفسور کهنل، متخصص توسعه شهری در کنار مهندس موسوی، مدیر عامل این شرکت و همسر وی که مشاور شرکت است از نزدیک سایت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را مورد کنکاش قراردادند.
در این بازدید دو ساعته تمامی قسمت های این منطقه از نظر توپوگرافی ، ریخت شناسی و همچنین وضعیت بومی منطقه و ساختارهای سنتی و مسیل های احتمالی بررسی شدند.
در این بازدید که با حضور مهندس کهنوجی ، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ، انجام شد دو طرف درباره وضعیت منابع و امکانات و پتانسیل های موجود در منطقه بحث و گفتگو
کردند.
گروه مهندسی NCE که از بهمن ماه گذشته کار طراحی سایت پلان منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را عهده دار شدند در مشاهده نزدیک منطقه امکان ایجاد منطقه شهری مدرن با توجه ویژه به سنت های منطقه در ساخت و سازرا تایید کردند.
همچنین در نشست مشترک اعضای گروه، مشکلات فی مابین مشاورین طراحی و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ، پروفسور کهنل با تاکید براستفاده از تکنولوژی تولید بخار آب از انرژی خورشیدی که در گروه تولیدی مرسدس بنز آلمان در حال استفاده است گفت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با توجه به شدت تابش آفتاب یکی از فرصتهای بسیار خوب برای استفاده از این تکنولوژی است که می توان محیط منطقه را مرطوب نگه داشت و یا اینکه با استفاده از دستگاههای مختلف بخار آب را سرد کرده به تولید آب در منطقه کمک کرد.
این متخصص توسعه شهری گفت: دو نوع معماری برای منطقه اقتصادی قابل اجراست که با توجه
به مسکونی بودن و وجود کمربندی سبز، معماری سنتی منطقه و معماری مدرن و زیبا را در
قالب شهری زیبا شاهد خواهیم بود.
او با اشاره به اینکه سیستم خیابانهایی که برای این منطقه طراحی شده اس از نوع فاقد پیاده رو و با شیبی که دارد در ایام بارش های سیل آسا از راه افتادن سیل در خیابانها جلوگیری می کند یادآورشد: در این نوع طراحی شهری منطقه صنعتی در حومه خود شاهد کمربندی سبز که به کاهش آلایندگی هوا کمک می کند خواهد بود و جهت وزش باد هر گونه آلایندگی را از منطقه مسکونی این شهر دور می کند.
پروفسور کهنل، افزود: در صورت دیر اجرا شدن فازهای صنعتی طرح می توان با ساخت منطقه مسکونی و منطقه گردشگری این منطقه اقتصادی نسبت به جذب سرمایه گذاریهای خارجی به این منطقه کمک کرد.
مهندس موسوی طراح این منطقه نیز گفت:وجود یک مسیل با جریان فصلی که در نقشه های ارسالی نقشه بردار شرکت عنوان نشده بودباعث ایجاد کمی تغییر در وضعیت طرح می شود تا مسیر احتمالی سیلاب های این مسیل در منطقه خسارت زا نباشد.
مدیر عامل شرکت NCE افزود: حتی دوستان آلمانی طرح علاقه زیادی به ایجاد کمربندی سبز اطراف قلعه قدیمی وتاریخی که در نزدیک منطقه وجود دارند هستند و آن را نوعی ایجاد در آمد برای اهالی دانسته اند.
202

شناسه خبری: 15257

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو