راه اندازی کارخانه احیاء مستقیم آهن و فولاد در منطقه ویژه اقتصادی اردکان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15414
ساعت 10:30 شنبه 8 مرداد 1390

کارخانه احیاء مستقیم آهن و فولاد با ظرفیت 800 هزار تن و اعتباری بالغ بر 58 میلیون یورو و 40 میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی اردکان راه اندازی می شود.
مدیرعامل سازمان مسئول راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اردکان ، با اعلام این خبر در رابطه با سایر طرح های در دست اجرای این منطقه در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) تصریح کرد : علاوه بر این طرح ، پروژه فولاد سازی شرکت آهن و فولاد ارفع ، با ظرفیت 800 هزار تن و 8/132 میلیون یورو و 124 میلیارد تومان سرمایه گذاری در آینده در این منطقه راه اندازی می شود.
کریم پولادی پروژه فولادسازی چادرملو ، وابسته به شرکت صنعتی - معدنی چادرملو را نیز در مرحله راه اندازی خواند و بیان داشت : پروژه راه اندازی فولادسازی چادرملو ، وابسته به شرکت صنعتی - معدنی چادرملو با ظرفیت تولید اسمی سالانه 1 میلیون تن و حجم سرمایه گذاری 400 میلیارد تومان ، در مرحله مهندسی و رو به اتمام است و حتی بخش هایی از آن ساخته شده و سال 92 به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی اردکان در رابطه با پروژه های در دست بررسی برای راه اندازی در این منطقه نیز تصریح کرد : در حال حاضر واحد نورد به ظرفیت یک میلیون تن در سال ، کارخانه گندله سازی با ظرفیت 400 هزارتن در سال ، واحد مشش فولاد آلیاژی ( اسلپ) به ظرفیت 160 هزار تن ، واحد شمش آهن و فولاد به ظرفیت 40 هزار تن نیز برای راه اندازی در منطقه ویژه اقتصادی اردکان آماده راه اندازی و منتظر برطرف شدن مشلات زمین هستند.
پولادی همچنین در رابطه با میزان سرمایه گذاری که تاکنون در این منطقه صورت گرفته گفت : تاکنون چندین کارخانه فولادسازی در منطقه ویژه اقتصادی اردکان راه اندازی و به بهره برداری رسیده است از جمله کارخانه گندله سازی اردکان با ظرفیت 3 میلیون و 400 هزار تن تولید گندله در سال و سرمایه حدود 210 میلیارد تومان که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
او کارخانه احیاء مستقیم وابسته به شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان را از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده در این منطقه ویژه اقتصادی دانست و بیان کرد : این طرح با ظرفیت 800 هزارتن و حجم سرمایه گذاری 97 میلیون یورو اجرا و به بهره برداری رسیده است.
202
 

شناسه خبری: 15414

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو