توسعه اقتصادی و ایجاد ارتباط ایمن و آسان مردم منطقه با دریا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15445
ساعت 05:11 يکشنبه 9 مرداد 1390

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه های عمرانی و زیربنایی غرب این استان هدف اصلی دولت و سازمان بنادر و دریانوردی از احداث موج شکن های مردمی را توسعه اقتصادی و ایجاد ارتباط ایمن و آسان مردم منطقه با دریا و ایمن نمودن حمل و نقل دریایی در این مناطق بیان کرد.

به گزارش بنا (bena)، علی اکبر صفایی که در جمع شورای اداری شهرستان پارسیان سخن می گفت از روند سریع احداث بناد و موج شکن های مردمی و همکاری فرماندار و دیگر مسئولین دولتی این شهرستان ابراز خرسندی کرد و افزود: موج شکن های شیوء، مقام و تبن، گرزه، طاحونه و مقویه تا انتهای سال 90 راه اندازی خواهد شد.

صفایی احداث چهارده موج شکن تا انتهای فاز اول پروژه توسعه حمل و نقل دریایی هرمزگان را اولین گام برای رونق بنادر قدیمی و پیشرفت مناطق محروم این استان پهناور دانست و گفت: با شروع عملیات احداث موج شکن ها، به طور متوسط هر موج شکن موجب اشتغال زایی تعداد 50 نفر از نیرو های بومی منطقه شده است که بعد از اجرای فازهای بعدی، شاهد اشتغالزایی و نیز رونق اقتصادی مردم این مناطق خواهیم بود.

در ادامه فرماندار شهرستان پارسیان دیدگاه جدی دولت در خصوص احیای بنادر قدیمی با احداث موج شکن های مردمی را در راستای عملی شدن شعار رفاه عمومی دولت دهم دانست و گفت: تلاش های فرمانداری و کلیه دستگاه ها در جهت عملی شدن این امر و نیز پیگیری های مداوم مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از روند تکمیل موج شکن های چند منظوره مردمی ، سبب تسهیل در احداث آن گشته است .

علی اکبر ارجمند منش تشکیل جلسات و ارتباطات مکرر فرمانداری با اداره کل گمرکات استان و نیز اداره بنادر و دریانوردی و دیگر نهاد های متولی امر در استان را از جمله تمهیدات نماینده عالی دولت در شهرستان پارسیان جهت تسریع سیاست کلان دولت و عملیاتی شدن موج شکن های مردمی دانست و افزود: برنامه ریزی ما بر مبنای خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم این شهرستان صورت می پذیرد و در این مسیراز هیچ تلاشی رویگردان نیستیم.

در ادامه فرماندار شهرستان پارسیان به همراه مدیر کل بنادر استان هرمزگان ضمن بازدید میدانی از موج شکن های شیوء ، تبن و مقام و غیره مراحل انجام شده و روند انجام کار را مورد بررسی قرار دادند.

در این بازدید رحیم ناصری فخر مشاور عمرانی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و اسماعیل مکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ایشان را همراهی می کردند.
303

شناسه خبری: 15445

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو