6 حلقه چاه فاز 10 میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15627
ساعت 06:15 يکشنبه 16 مرداد 1390

مجری فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی از وارد مدار شدن 6 حلقه چاه این فازها تا پایان هفته جاری خبر داد، گفت: هم اکنون مشعل های سکوی فاز 10 روشن است.

به گزارش بنا (bena)، اسماعیل گله داری از نصب و راه اندازی تاسیسات سرچاهی 6 حلقه چاه در فاز 10 میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: گاز این فاز به ‌میزان 600 میلیون فوت مکعب در روز معادل روزانه 17 میلیون متر مکعب تا پایان هفته جاری وارد مدار می‌شود.

او با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری تمامی چاه های فاز 10 میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار تولید می شود، گفت: هم اکنون 7 حلقه چاه از فاز 9 وارد مدار تولید شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پنج حلقه باقی مانده تا قبل از آغاز فصل سرما به تولید می رسند.

مجری فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی تاکید کرد: تا پیش از راه اندازی چاه های این دو فاز تمامی مراحل نصب و راه اندازی تاسیسات سرچاهی در میدان گازی پارس جنوبی از سوی کارشناسان خارجی و یا با همکاری آنها انجام می شد، در حالی که امروز این کار به دست متخصصان داخلی و بدون دخالت بیگانگان صورت می گیرد.

پالایشگاه‌های فازهای 9 و 10 پارس جنوبی پیش از این افتتاح شده و با گاز دریافتی از فازهای 6و 7 و 8 پارس جنوبی در مدار قرارا گرفته بود.

براین اساس با وارد مدار تولید شدن این 6 حلقه چاه در فاز 10 با فرض تولید متوسط 100 میلیون فوت مکعب در هر حلقه چاه، 600 میلیون فوت مکعب به تولید گاز این میدان افزوده خواهد شد.

با تولید 600 میلیون فوت مکعب گاز از فاز 10 پارس جنوبی این گاز وارد پالایشگاه فازهای 9 و 10 می‌شود و به همین میزان گاز ترش فازهای 6 و 7 و 8 که پیش از این در پالایشگاه فازهای 9 و 10 تصفیه می‌شد برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری اختصاص خواهد یافت.
303

شناسه خبری: 15627

آخرین اخبار

پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو