اولين موزه دريايي در استان هرمزگان راه اندازی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15746
ساعت 09:47 چهارشنبه 19 مرداد 1390

اولین موزه دریایی استان هرمزگان در بندرعباس راه اندازی می شود.

به گزارش بنا (bena)، محمد جهانشاهی نسب مسئول برگزاری اولین جشنواره عکس، اسناد و تجهیزات قدیمی بنادر ودریانوردی با اعلام این خبر گفت: به منظور حفظ و حراست از ارزش ها و فرهنگ غنی دریایی و همچنین ثبت و ضبط خاطرات تلخ و شيرين گذشته و پاسداشت تلاش دریانوردانی که منشــاء خدمت بوده اند، در نظر است این موزه راه اندازی شود.

او گفت: در این موزه كليه لــوازمي كه در گذشته مــورد استفــاده بوده اند شامل انواع تجهيزات ، ابزارآلات و ادوات اداري ، قطعــات و ماشين آلات (در اندازه كوچك) نگهداری می شود.

جهانشاهی نسب در عین حال از برگزاری نخستین جسنواره عکس ، اسناد و تجهیزات قدیمی بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت: اطلاع رسانی و فراخوان این جشنواره صادر شده و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

او گفت : این جشنواره در 3 بخش برگزار می شود که بخش نخست جمع آوری عکسهای قدیم در خصوص دریا و بندر که مربوط به قبل از سال 1370 باشد است .

مسئول برگزاری اولین جشنواره عکس ، اسناد و تجهیزات قدیمی بنادر ودریانوردی اضافه کرد : همچنین جمع آوری ابزار و ادوات دریانوردی و تخلیه و بارگیری و خاطره نویسی از دیگر بخش های این جشنواره بزرگ می باشد.

جهانشاهی نسب با اشاره به اهمیت حفظ و اشاعه فرهنگ دریایی کشور و انتقال تجربیات به نسل جدید افزود : در آیین باشکوهی که همزمان با روز جهانی دریانوردی برگزار می شود از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

او از برپایی نمایشگاه عکس ها و ادوات برگزیده ، چاپ و انتشار عکس های برگزیده و اهدای گواهی شرکت در جشنواره به کلیه شرکت کنندگان به عنوان دیگر بخش های این جشنواره نام برد.

جهانشاهی نسب ضمن دعوت از کلیه دریانوردان جهت شرکت در این جشنواره و ارسال آثار خود، گفت: علاقه مندان می توانند به جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه مرکزی این جشنواره واقع در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بندر شهید رجایی و یا ادارات بنادر و دریانوردی بندرلنگه ، قشم و کیش وهمچنین دفتر روزنامه دریا و هفته نامه دریای اندیشه مراجعه کنند.
303

شناسه خبری: 15746

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو