گردهمایی بزرگ روحانیون و مبلغان مستقر در منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15755
ساعت 05:34 پنج‌شنبه 20 مرداد 1390

گردهمایی بزرگ روحانیون ومبلغان اعزامی و مستقر در منطقه ویژه پارس، با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس،امام جمعه کنگان، نماینده دیر، کنگان و عسلویه و روحانیون، در مرکز همایش های خلیج فارس منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش بنا (bena)، این گردهمایی با هدف آشنایی، تبادل نظر، آسیب شناسی و مشارکت در برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی منطقه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با تقدیر از حضور پررنگ و ملموس روحانیون، مبلغان و معلمان دینی در منطقه ویژه، نقش آنان را در پیشبرد اهداف فرهنگی و مذهبی نظام غیرقابل انکار دانست و افزود: روحانیون و مبلغان دینی به عنوان بازوان توانای معنوی نظام و انقلاب در خط مقدم جبهه جنگ نرم حضور دارند و با رسالت بالای تبلیغی و فرهنگی خود در خنثی سازی توطئه های شوم استکبار در حوزه تهاجم فرهنگی نقش بسزایی را ایفا می کنند.

سید پیروز موسوی در ادامه سخنان خود پارس جنوبی را سرمایه ای عظیم برای کشور خواند تصریح کرد: یقین داشته باشیم مسیرآینده کشور از پارس جنوبی می گذرد از این روست که استکبار و دشمنان دیرینه نظام و انقلاب با اتخاذ سیاست های تحریم اقتصادی سعی در ایجاد خلال در روند تکمیل پروژه ها در این میدان عظیم گازی را دارند که خوشبختانه تا کنون این نقشه ها با حضور نیروهای انسانی متعهد، متخصص و کارآمد و با مدد الهی و ائمه اطهار راه به جایی نبرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس نقش منابع انسانی را در این منطقه بسیار با اهمیت برشمرد و با اشاره به برخی فعالیت های انجام شده در این حوزه و تامین زیرساخت های لازم جهت پرورش نیروهای مومن و کارآمد یادآور شد: توجه به فرهنگ دینی و عمومی منطقه و محیط پیرامونی از مسئولیت های سازمان منطقه ویژه پارس محسوب می شود که در این خصوص تا کنون با رایزنی های صورت گرفته با امام جمعه، روحانیون معزز، معلمان و مبلغان دینی گام های موثری برداشته شده است که امیدواریم در این مسیر با مشارکت همگانی و برنامه ریزی اصولی، اولویت های اصلی را محقق کنیم.

موسوی، برگزاری جشنواره های قرآنی و فرهنگی، مذهبی، آسیب شناسی فرهنگی منطقه و طراحی سند چشم انداز توسعه فرهنگی منطقه از مهمترین اولویت ها و برنامه های سازمان منطقه ویژه پارس برشمرد.

مدیرکار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت فرهنگی منطقه به روحانیون و مبلغان اعزامی به منطقه توصیه کرد که در مراسم ها و مجالس خود از بیان بحث های انحرافی و اختلاف آمیز اجتناب ورزند و تمام سعی خود را برای ارشاد و تبلیغ صحیح دینی به کار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجیانی با اشاره به موقعیت راهبردی و اقتصادی پارس جنوبی افزود: شتاب توسعه و برداشت و تولید از پارس جنوبی می تواند منشاء خیر و برکات برای نظام و انقلاب باشد از این رو از روحانیون و مبلغان گرامی می خواهیم تا با درک صحیح شرایط موجود، سعی کنند تا با ایجاد روحیه شور و نشاط عمومی و امیدواری، کارکنان و مردم منطقه را به سمت کمک به برداشت و تولید بیشتر از میدان گازی پارس جنوبی سوق دهند.

امام جمعه کنگان دیگر سخنران این گردهمایی بزرگ بود که در سخنان خود از خدمات سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه فرهنگ و معنویت در حوزه شهرستان کنگان (کنگان، عسلویه و نخل تقی) تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: امروز پیوند خوبی در حوزه صنعت و معنویت برقرار شده است که این اتفاق، امری ستودنی و قابل تقدیر است که با برنامه ریزی های لازم از سوی صنعت نفت و سازمان منطقه ویژه پارس ممکن شده است.

برگزاری نمازجماعت و صرف افطار پایان بخش گردهمایی بزرگ روحانیون و مبلغان اعزامی و مستقر در منطقه ویژه پارس بود.
303

شناسه خبری: 15755

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو