سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری کره جنوبی در منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15756
ساعت 05:37 پنج‌شنبه 20 مرداد 1390

یک شرکت کره جنوبی به منظور ساخت سازه های فولادی مورد نیاز فازهای پالایشگاهی و طرح های پتروشیمی در پارس جنوبی و پارس کنگان، طی دو فاز عملیاتی، به میزان 20 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه گذاری می کند.

به گزارش بنا (bena)، سرپرست مدیریت توسعه اقتصادی و جذب سرمایه در نشست شورای سرمایه گذاری منطقه ویژه پارس، افزو: شرکت کره ای بر اساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و آئین نامه اجرایی آن و با رعایت کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در منطقه ویژه پارس، فعالیت خود را آغاز می کند.

حجت الله فریدونی تصریح کرد: در این راستا سرمایه گذار خارجی، با تاسیس یک شرکت مستقل ایرانی (شرکت سرمایه پذیر) به زودی خط تولید کارخانجات خود را نصب می کند.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری یاد شده در دو فاز انجام می شود، ادامه داد: سرمایه گذاری شرکت یاد شده در فاز نخست 9 میلیون دلار برآورد شده است که تمام این مبلغ از طریق مشارکت سرمایه گذار خارجی در سرمایه ثبتی شرکت سرمایه پذیر به صورت پنج میلیون و 500 هزار دلار (به صورت نقد)و سه میلیون و 500 هزار دلار نیز به صورت ماشین آلات و تجهیزات تامین خواهد شد.

فریدونی افزود: مابقی سرمایه گذاری نیز در فاز دوم این طرح به منطقه ویژه منتقل خواهد شد تا کار توسعه کارخانجات و افزایش تولیدات و محصولات انجام شود.

او یادآور شد: قرارداد این سرمایه گذاری در مدیریت توسعه اقتصادی و جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تولید سازه های فولادی مورد نیاز فازها و پالایشگاه ها منعقد شده است و به زودی طرح یاد شده افتتاح خواهد شد.

فریدونی با اشاره به میزان اشتغالزایی قابل توجه این طرح ادامه داد: از آنجا که خط تولید کارخانجات شرکت خارجی، پیشرفته و خودکار است؛ از این رو میزان اشتغال زایی این طرح حدود 250 نفر اعلام شده است.

او گفت: ظرفیت تولیدی طرح در فاز نخست بین 20 تا 50 هزارتن در ماه و درفاز دوم بین 50 تا 70 هزار تن در ماه می باشد.

سرپرست مدیریت توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه پارس تصریح کرد: در سال جاری و با سفر مقام معظم رهبری، تکلیف بزرگی بر عهده ما گذاشته شده است؛ در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی با تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، فضای امیدوار کننده ای ایجاد شده که می توان به زغم تحریم های بین المللی، حجم سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه پارس را افزایش دهیم.
303

شناسه خبری: 15756

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو