برند سازي راز موفقيت صادرات در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1892
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مشاور اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان، مهمترين فاکتور توسعه صادرات در منطقه آزاد و ويژه اقتصادي برند سازي کالاهاست.

جعفر کريمي با بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در امر صادرات تا حدودي موفق عمل کرده و اين در حالي است که بسياري از مناطق در امر صادرات با مشکلاتي مواجه هستند.»

وي در ادامه افزود:« بايد با افزايش نام هاي معتبر دنيا در مناطق آزاد ، صادرات را توسعه بخشيم.»

مشاور اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان در خصوص مسائل و قوانين امور گمرکي خاطرنشان کرد:« بايد قوانين امور گمرکي بازنگري شود تا از اين طريق مشکلات گمرکي مناطق در امر صادرات کاهش پيدا کند.»

وي درادامه يادآور شد:«مشکلات عديده اي که در امر صادرات براي بازرگانان وجود دارد منجر به حالات انفعالي اين افراد در امر توليد و صادرات شده است.»

کريمي در پايان پيشنهاد کرد:« بهتر است بازرگانان و صادرکنندگان با نمايندگان تام الاختيار سازمان هاي گمرک ايران و وزارت بازرگاني در خصوص رفع و کاهش مشکلات صادراتي در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي جلسه اي داشته باشند.»
203

شناسه خبری: 1892

آخرین اخبار

دوغارون-چابهار؛ مسیر باز شدن قفل اقتصاد شرق ایران
شتاب‌گیری ایجاد گمرکات تخصصی در مناطق آزاد در پی توافقات دبیرخانه شورای‌عالی و گمرک جمهوری اسلامی ایران
تسریع در روند انتقال شهرک صنعتی تایباد به منطقه آزاد دوغارون
رایزنی ایران و ارمنستان برای افزایش همکاری‌های اقتصادی در بازار اوراسیا
گفتگوی اختصاصی صبح آمل با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مازندران

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها
چرا ترامپ به دنبال بازآفرینی نظم نوین جهانی است؟
مناطق آزاد پایلوت هم پیوندی اقتصاد ملی و بین‌المللی