پهلوگیری اولین كشتی در اسكله دوم مایعات منطقه ویژه پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24171
ساعت 10:35 سه شنبه 15 فروردين 1391
با پهلوگيري اولين كشتي در اسكله دوم مايعات منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، بهره برداري از اين اسكله آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نزديك به 7.5 تن كاستيك پتروشيمي اروند از طريق اسكله جديد صدور مايعات منطقه وي‍ژه بارگيري و صادر شد.
مسئول پروژه اسكله شماره 2 صدور مايعات سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي گفت: 7488 تن كاستيك 50 درصد، اولين محصولي بود كه از طريق اين اسكله به مقصد كشور هند بارگيري و ارسال شد.
عبدالرضا بااوش دار، خاطر نشان كرد: با بارگيري اولين محموله دريايي از اين اسكله، بهره برداري از آن عملا آغاز شده است.
وي در خصوص ظرفيت بارگيري اين اسكله مايعات گفت: در حال حاضر براساس برنامه ريزي، سالانه 1 ميليون و 600 هزار تن انواع ميعانات پتروشيمي از اين اسكله بارگيري و تخليه مي‌شود و با تجهيزاتي كه بر روي اسكله نصب شده است اين ظرفيت تا سقف 2 ميليون و 500 هزار تن قابل افزايش است كه ظرفيت مازاد بر اساس درخواست شركتهاي منطقه قابل بهره برداري خواهد بود.
طول عرشه این اسکله 99 متر و عرض آن 28 متر است و همچنین دارای پل و جاده دسترسی به طول‌های 72 و 55 متر است كه با به سرویس آمدن آن، محصولات اصلی منطقه از جمله EDC و کاستیک پتروشیمی اروند، متانول پتروشیمی فن‌آوران، Heavy End پتروشیمی بوعلی‌سینا از طریق چهار بازوی بارگیری اسکله‌ها و محصولات پتروشيمي شازند نیز از طریق بازوی پنجم صادر می‌شوند.
این اسکله که با هدف رشد و توسعه صادرات محصولات مایع مجتمع‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا شده است، دارای سیستم های پیشرفته ای جهت تنوع بارگیری و سهولت در ایمنی بارگیری و جابجایی در آن است.
کاهش زمان پهلوگیری کشتی و به تبع آن افزایش ظرفیت صادرات منطقه، درآمدزایی، امکان ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در صنایع میانی و پایین‌دستی منطقه و تولید اشتغال با ارائه امکان صادرات و واردات مواد اولیه از مزایای این اسکله است.

شناسه خبری: 24171

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو